تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۶۳۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تیرماه کم تقاضا در بازار ورق‌های فولادی

تیرماه کم تقاضا در بازار ورق‌های فولادی
‌می‌متالز - هفته پایانی تیرماه ۴۰۱۰۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد ولی تنها ۱۴ درصد از آنها به فروش رسید. سطح معاملات برای بعضی از تولیدکنندگان کمتر از یک درصد بود و تنها یک تولیدکننده موفق شد تمام میزان عرضه را به فروش برساند.

به گزارش می‌متالز، تقاضا برای ورق‌های فولادی در بورس کالا طی تیرماه در کمترین میزان در مقایسه با ۶ ماه گذشته بود. سطح معاملات از هفته‌های نیمه تعطیل فروردین‌ماه نیز کمتر شد اگرچه هفته پایانی تیرماه نیمه تعطیل بود ولی درصد پایینی از ورق‌های فولادی مورد معامله قرار گرفت.

هفته پایانی تیرماه ۴۰۱۰۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این میزان ۶۱۵۰ تن تقاضا روی تابلو آمد و در نهایت ۵۶۵۰ تن یعنی ۱۴ درصد از میزان عرضه به فروش رسید. در بسیاری از معاملات فروشندگان کمتر از ۳ درصد محصولات خود را به فروش رساندند. ریز معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته پایانی تیرماه به قرار جدول زیر است:

تیرماه کم تقاضا در بازار ورق‌های فولادی

هفته پایانی تیرماه تنها فولاد امیرکبیر کاشان موفق شد تمام میزان عرضه محصولات خود را به فروش برساند. این شرکت ۲۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد، برای این مقدار ۲۵۰۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت تمام مقدار تقاضا به فروش رسید. بسیاری از تولیدکنندگان برای فروش ورق‌ گالوانیزه G در هفته مورد بررسی به مشکل برخوردند. برای مثال صنایع هفت الماس ۲۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تنها ۵۰ تن یعنی ۲.۵ درصد از مقدار عرضه را به فروش رساند.

سطح معاملات برای محصولات بسیاری از شرکت‌ها پایین بود. فولاد خرم آباد ۱۱ هزار تن ورق گرم عرضه کرد ولی تنها ۱۰۰ تن یعنی کمتر از ۱ درصد محصولات خود را به فروش رساند. این ردیف بزرگترین عرضه هفته بود. فولاد کاویان نیز با عرضه ۸۴۰۰ تنی ورق گرم در رتبه دوم قرار می‌گیرد. این شرکت نیز موفق به فروش ۵۰۰ تن از محصولات خود شد و عرضه ۵۵۰۰ تنی ورق سرد B توسط فولاد غرب آسیا سومین عرضه سنگین هفته بود. این شرکت موفق به فروش ۱۵۰ تن از محصولات خود شد. پیش‌بینی می‌شود سطح تقاضا برای ورق‌های فولادی در مردادماه به مراتب بالاتر از تیر باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده