تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۶۴۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سالی پر بار در انتظار گل‌گهر/ بریدن ربان پروژه‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده

سالی پر بار در انتظار گل‌گهر/ بریدن ربان پروژه‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده
‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اعلام اینکه در پایان هر فصل از یک طرح بهره‌برداری می‌کند در ادامه خود را برای سالی پر بار آماده می‌کند که برای تحقق آن اولویت‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ثبت رکورد‌های کمی و کیفی سال ۱۴۰۲ را به خوبی پشت سر گذاشت و خود را برای سال ۱۴۰۳ آماده کرد.

در حالی گل‌گهر خود را برای سال جدید آماده می‌کرد که سند چشم‌انداز ۱۴۱۰ را هم در دست دارد و باید برنامه‌ها و اولویت‌های خود را به نحوی تنظیم کند که در طی ۷ سال آینده این هدف را محقق و به محور‌های یادشده دست پیدا کند. 

اما در کنار این موضوع در سال جاری گل‌گهر برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد. آن طور که پیش‌تر وعده داده شده است، قرار است گل‌گهر تقریبا در پایان هر فصل یک طرح را به بهره‌برداری برساند. این یعنی در سال جاری ۴ طرح مهم از سوی گل‌گهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

در حال حاضر این طرح ها، با پیشرفت فیزیکی مناسبی همراه هستند که نشان می‌دهد تامین مالی و فنی و مهندسی آنها به خوبی در حال انجام است. 

از سویی دیگر بهره‌برداری از این طرح‌ها نشان از توان گل‌گهر در اجرای به موقع پروژه‌ها دارد که می‌تواند سوددهی سهامداران را هم افزایش دهد. 

اما در ادامه این موضوع گل‌گهر باید در بخش تولید چه کمی و چه کیفی به سراغ افزایش برود تا سال ۱۴۰۳ را مانند سال گذشته به خوبی پشت سر بگذارد. 

البته آمار‌های منتشر شده در اولین ماه از فصل بهار حاکی از عزم جدی گل‌گهر برای رکورد زنی‌ها در بخش کمی و کیفی است که می‌تواند ظرفیت بهره‌برداری از خطوط تولید را افزایش دهد.

گل‌گهر در این ماه در مدیریت‌های فرآوری و گندله‌سازی موفق شد ٩ رکورد کمی و کیفی ماهیانه را ثبت کرد. این رکورد‌ها در خطوط کنسانتره و همچنین کارخانه‌های گندله‌سازی بود. 

این موضوع حاکی از آن است که یکی از برنامه‌های گل‌گهر برای سال جاری افزایش تولید مواد اولیه است تا بتواند ظرفیت تولید در حلقه‌های بعدی را بالا ببرد. اما اگر یک حلقه بالاتر برویم ادامه دار شدن رکوردزنی‌ها در گل‌گهر نیازمند افزایش عملیات معدنی است. 

در نتیجه این موضوع سرمایه‌گذاری در افزایش عملیات معدنی باید از دیگر برنامه‌های مهم برای سال جاری باشد. اما در کنار این سرمایه‌گذاری تامین ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی‌های جدید هم باید در اولویت باشد تا قیمت تمام شده با افزایش زیادی همراه نشود.

هرچند که حرکت به سمت معدنکاری هوشمند و همچنین ارتقای کیفیت ماشین‌آلات و تجهیزات هم از مهم‌ترین اهداف چشم‌انداز ۱۴۱۰ این مجموعه است، اما به طور کلی می‌توان انتظار داشت گل‌گهر خود را برای سالی پر بار آماده کرده است و اولویت‌های خود را در این زمینه مشخص کرده است. 

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید