تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۶۴۶۳

استقبال شرکت‌های ریلی از اصلاح قیمت بلیت قطار

استقبال شرکت‌های ریلی از اصلاح قیمت بلیت قطار
‌می‌متالز - عضو انجمن شرکت‌های ریلی مسافری با استقبال از اصلاح قیمت بلیت این کار را عاملی در توسعه ناوگان شرکت‌ها و ارتقای خدمات ارائه شده عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن فاتحی‌زاده در نشست خبری با اشاره به این‌که تعدیل ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار‌های مسافری از امروز اول مرداد ۱۴۰۳ اجرایی شده است، اظهار کرد: برای پیشرفت لازم است تمام ذی‌نفعان صنعت ریلی یک نگاه توسعه‌گرانه داشته باشند، در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم در بخش کیفی و توسعه ناوگان طی ۲ سال آینده تحولات مثبتی روی دهد.

وی با یادآوری این‌که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اصلاح قیمت بلیت قطار انجام نشد و سال گذشته ۱۰ درصد قیمت‌ها افزایش یافت به قطار‌های ۵ ستاره اشاره کردو افزود:‌با وجود این‌که طی سه سال اخیر در یک قلم تاثیرگذار یعنی صنایع غذایی شاهد تورم بیش از ۴۰ درصدی بودیم که تاثیر مستقیمی بر قطار‌های ۵ ستاره با توجه به نوع پذیرایی آن داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اصلاح قیمت این بخش از امروز عملیاتی شده که البته مقداری از عقب‌ماندگی‌ها را جبران خواهد کرد.

فعال بخش حمل‌ونقل ریلی در ادامه با بیان این‌که میزان افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری برای اتباع بیگانه ۵۰ درصد است، گفت:متوسط عمر ۱۳۳ واگن مسافری (۱۳ رام) حدود ۲۵ سال است و از کشور آلمان وارد شده است. از این ۱۳۳ واگن در زمان حاضر ۱۰ رام در حال سیر است و ۳ رام دیگر در مراحل مختلف بازسازی قرار دارند.

فاتحی‌زاده بیان کرد:‌با وجود تعدیل ۳۰ درصدی قیمت‌ها، ضریب اشغال قطار‌های مسافری بالای ۹۰ درصد است.

به گفته وی، سهم قطار‌های ۵ ستاره از بازار حمل‌ونقل ریلی حدود ۷ درصد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده