تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌نویش دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار منتشر شد

پیش‌نویش دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار منتشر شد
‌می‌متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌نویش ضوابط و دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار را در دسترس عموم مردم و فعالان اقتصادی قرار داد.

به گزارش می‌متالز، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، پیش‌نویس «ضوابط و دستورالعمل مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار» را با هدف ملاحظه و اعلام نظر عموم مردم و فعالان اقتصادی در پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور منتشر کرد.

در مقدمه پیش نویس مذکور آمده است: کسب‌وکار در کشور بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم توسعه پیدا نخواهد کرد و یکی از بستر‌های مهم توسعه آن، توجه به خدمات کسب‌وکار توسط مؤسسات و افراد توانمند و صاحب صلاحیت است. خدمات کسب‌وکار، در واقع رفع نیاز‌های صاحبان کسب‌وکار و کار آفرینان کشور در رسیدن به اهداف کلان کسب‌وکار است.

مراکز و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کسب‌وکار (اشخاص حقیقی و حقوقی)، می‌توانند تمامی نیاز‌های کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار را با توجه به حوزه تخصصی خود رفع نموده و زمینه ساز رشد کسب‌وکار و شرکت خدمت گیرنده و ارائه محصول و یا خدمت استاندارد شوند. ارائه خدمات مالی، حقوقی، بازاریابی، تبلیغات، فروش، روانشناسی کسب‌وکار، تأمین نیروی انسانی، تأمین مالی و… از جمله خدماتی است که اشخاص حقیقی و حقوقی، مراکز، شرکت‌ها و مؤسسات خدمات کسب‌وکار می‌توانند ارائه نمایند.

به طور کلی ایجاد تحول و توسعه در بخش خدمات کسب‌وکار، یکی از این رویکرد‌های نوین حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت است و دستورالعمل حاضر در این راستا تدوین و ابلاغ شده است.

این دستورالعمل پس از استعلام نظرات معاونت هماهنگی و محیط کسب‌وکار، برخی از ادارت کل استان‌ها و ذی‌نفعان بخش خصوصی، بررسی فرآیند صدور مجوز در جلسات کارشناسی فنی با مرکز فناوری و اطلاعات و امنیت فضای مجازی تدوین شده و قابل ویرایش مجدد و ابلاغ توسط معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

این پیش نویس شامل ۱۴ ماده تحت عناوین اهداف و مقاصد تحول خدمات کسب‌وکار و ایجاد مراکز و شرکت‌های خدمات کسب‌وکار، کلیات و تعاریف، دامنه، کاربرد و محور‌های ارائه خدمات کسب‌وکار و معرفی انواع و ماهیت خدمات کسب‌وکار، شرایط، ضوابط و روش اخذ مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار، زمینه‌های فعالیت دارندگان مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار (زمینه‌های اخذ مجوز)، وظایف اداره کل صمت و کارگروه استانی، نظارت پسینی، نحوه نظارت و ارزیابی مراکز، گزارش عملکرد، هزینه‌های صدور مجوز، الزام رعایت قوانین و مقررات، اعتبار مجوز، ابطال مجوز ارائه خدمات کسب‌وکار و انحلال مرکز / عدم فعالیت اشخاص حقیقی، نظارت و اختتامیه است.

برای مشاهده متن کامل پیش‌نویش مذکور لینک زیر را کلیک کنید.

متن کامل پیش‌نویش

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید