تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۶۵۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۰۲

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۹۷ دلار و ۲۲ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا که در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسیده بود، امروز تغییر چندانی نداشته است. تاجران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر آمریکا و اظهارنظر مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به دست آورند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۹۷ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۴ درصدی به ۲۴۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده است.

تاجران منتظرند ببینند کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر نامزد حزب دموکرات چه معنایی برای آمریکا و کل دنیا خواهد داشت.
جو بایدن در روز یکشنبه اعلام کرد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند و کاملا هریس، معاون خود را نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر اعلام کرد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند با وجود اینکه هنوز برای اظهار نظر زود است، اما انتخاب ترامپ احتمالاً بیشتر به نفع طلا خواهد بود.

بازار در حال حاضر منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است که قرار است پنجشنبه منتشر شود و همچنین شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را برای اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

افزایش احتمال پایین آمدن زود هنگام نرخ بهره قیمت طلا را در هفته گذشته به اوج ۲۴۸۳ دلار و ۶۰ سنت رساند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۹ دلار و ۱۹ سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی، ۹۵۱ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده