تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۷۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۱۰

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۴۱۶ دلار و ۶۸ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافته است. طلا در روز گذشته به خاطر خوشبینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر حدود ۱ درصد افزایش قیمت داشت.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۴۱۶ دلار و ۶۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۴۰ درصدی به ۲۴۶۱ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند شکاف‌های بیشتری در اقتصاد اروپا ایجاد شده و بانک مرکزی اروپا احتمالاً در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین می‌آورد. از طرف دیگر، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا هم نرخ بهره را کاهش دهد که هر دو از بازار طلا حمایت کرده است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در پایان اجلاس دو روزه خود در آخرین ساعات امروز چهارشنبه، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، اما راه را برای پایین آوردن نرخ بهره در ماه سپتامبر باز کند.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل به خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران همچنین منتظر اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و شامل گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی هم خواهد شد.

تحلیلگران انتظار بالا رفتن قیمت طلا را در ماه‌ها و فصل‌های آینده دارند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضا برای این فلز گرانبها در هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما انتظار می‌رود مصرف در نیمه دوم ۲۰۲۴ با توجه به کاهش شدید مالیات واردات طلا افزایش یابد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۷۵ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۵۶ درصدی ۹۶۸ دلار و ۸۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین