تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۶۵۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نشست مشترک مدیران برنامه‌ریزی خرید فولادسازان کشور مطرح شد:

همگامی فولادسازان در حوزه بومی‌سازی و تقویت توان «ساخت داخل»

همگامی فولادسازان در حوزه بومی‌سازی و تقویت توان «ساخت داخل»
‌می‌متالز - دومین گردهمایی مدیران «برنامه‌­ریزی خرید» فولادسازان کشور به میزبانی فولاد خراسان در مشهد برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این گردهمایی که با حضور نمایندگانی از ۱۴ شرکت برتر فولادساز ایران، در مشهد برگزار شد، بر لزوم استفاده حداکثری از توان «ساخت داخل» و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارتقای دانش فنی آنها توسط شرکت­‌های فولادی تاکید شد.

حاضران در این نشست که روز نخست آن در محل پارک علم و فناوری خراسان و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شد، استفاده از ظرفیت تولید حداکثری و افزایش کیفیت ساخت داخل قطعات و تجهیزات و تقویت کالای ایرانی با توجه به شرایط تحریمی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر «برنامه‌­ریزی و پشتیبانی خرید» فولاد خراسان با قدردانی از مساعدت مجموعه مدیریتی و معاون خرید شرکت در برگزاری شایسته این همایش گفت: تعاملات شرکت‌های فولادساز و به اشتراک گذاشته شدن دانش و تجربه آن‌ها با یکدیگر، بستری موثر برای تقویت تامین­‌کنندگان در پاسخ به نیاز‌های مشترک شرکت‌های فولادی ایجاد خواهد کرد.

علی خداوردی افزود: شنیدن چالش‌ها و درک انتظارات متقابل شرکت­‌های تامین‌کننده از فولادسازان، راهکار‌های موثر برای تعامل بیشتر و استمرار در بهبود کیفیت و کمیت ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز شرکت‌های فولادی در داخل را ایجاد خواهد کرد.

  • اعلام آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان با پشتوانه دفاتر فنی ­حرفه­‌ای و تخصصی جهت حضور در پروژه‌های توسعه‌ای شرکت­‌های فولادی،
  • پیشنهاد سازوکار‌های ارزیابی صلاحیت تامین­‌کنندگان و پیشنهاد تدوین آیین‌نامه مشترک ارزیابی منابع تامین و ایجاد وحدت رویه در ارزیابی اولیه و عملکرد تامین‌کنندگان
  • ایجاد فضایی جهت اشتراک‌گذاری اطلاعات تامین­‌کنندگان داخلی بین ۱۴ شرکت فولادی

از دیگر مباحث ارایه شده در این نشست مشترک بود.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی بر تداوم جلسات آنلاین و حضوری، ایجاد فرهنگ مشارکت و همدلی بین واحد‌های ارزیابی خرید فولادسازان و اشتراک‌گذاری بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان همراه با زمینه فعالیت­شان به عنوان فرصتی برای شناسایی بیشتر و بهتر تامین­‌کنندگان و استفاده از توان ساخت داخل کشور تاکید کردند.

علی یارعراقی مدیر برنامه‌ریزی خرید فولاد مبارکه در این گردهمایی به نمایندگی از سایر همکاران شرکت‌کننده، ضمن قدردانی از شرکت فولاد خراسان به عنوان میزبان دومین نشست مدیران برنامه‌­ریزی و شناسایی خرید، افزود: این جلسات بستری مناسب برای مهندسی معکوس تجهیزات، شنیدن صدای سازندگان توانمند و همگام و هم قدم شدن تمام فولادسازان کشور در حوزه بومی‌سازی است.

عناوین برگزیده