تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۶۵۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تولید ۳.۶ درصدی زغال سنگ خام در چین

افزایش تولید ۳.۶ درصدی زغال سنگ خام در چین
‌می‌متالز - تولیدکنندگان چینی در ژوئن ۲۰۲۴ با افزایش بیش از سه درصدی نسبت به ماه مارس ۴۰۵.۳۸ میلیون تن زغال سنگ خام تولید کردند. بر اساس اطلاعات اداره ملی آمار چین بیشترین میزان زغال سنگ چین در طول ماه گذشته در سه استان شانشی، مغولستان داخلی و سین‌کیانگ تولید شد.

به گزارش می‌متالز، تولید زغال‌ سنگ خام در چین افزایش یافت. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از اداره ملی آمار چین (NBS) تولید زغال سنگ خام چین در ماه ژوئن با ۳.۶ درصد رشد به ۴۰۵.۳۸ میلیون تن رسید که این نخستین آمار افزایشی در خصوص تولید زغال سنگ در سال ۲۰۲۴ در این کشور محسوب می‌شود.

افزایش تولید ۳.۶ درصدی زغال سنگ خام در چین

رشد تولید زغال سنگ در شانشی برای سومین ماه متوالی

بزرگ‌ترین معادن زغال سنگ چین در استان شانشی (Shanx) در شمال این کشور قرار دارند که طبق آمار اداره ملی آمار چین ۱۱۴.۵۶ میلیون تن زغال سنگ در ماه ژوئن در این استان تولید شد، در حالی که میزان تولید زغال سنگ در این استان یک ماه قبل یعنی می ۲۰۲۴ حوالی ۱۰۵.۶۶ میلیون تن بود. از این رو تولیدکنندگان زغال سنگ در استان شانسی چین موفق به افزایش تولید برای سومین ماه متوالی یعنی از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴ شدند. البته مقایسه آمار تولید زغال سنگ در ژوئن سال جاری با ژوئن ۲۰۲۳ از کاهش تولید ۶.۵ درصدی حکایت می‌کند. میزان تولید این محصول در ماه‌های می‌و آوریل ۲۰۲۴ نیز به ترتیب ۶.۹ درصد و ۱۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت پیدا کرده است. همچنین تولیدکنندگان در این منطقه از چین در طول مارس سال جاری ۲۱ درصد زغال سنگ کم‌تری نسبت به مارس ۲۰۲۳ تولید کردند، به طوری که تولید زغال سنگ در ماه مارس به پایین‌ترین میزان خود طی سال‌های اخیر یعنی ۹۴.۳۳ میلیون تن رسید. درمجموع گزارش‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد معدن‌کاران در استان شانشی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۵۸۷.۸۹ میلیون تن زغال سنگ خام استخراج کرده‌اند.

مغولستان داخلی در جایگاه نخست تولید زغال سنگ چین

مغولستان داخلی پس از استان شانسی، دومین تولیدکننده بزرگ زغال سنگ در این کشور به شمار می‌رود که در ژوئن ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۰۸.۱۵ میلیون تن زغال سنگ خام در این منطقه تولید شد. این میزان تولید بیانگر افزایش تولید ۹.۷ درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ و ۷.۶ درصدی در مقایسه ماه می ۲۰۲۴ است. همچنین تولیدکنندگان در مغولستان داخلی چین با تولید ۶۳۳.۸۷ میلیون تن زغال سنگ در نیمه اول سال میلادی جاری رتبه اول تولید زغال سنگ خام در این کشور را از آن خود کردند که این میزان تولید نشان‌دهنده رشد تولید ۸/۳ درصدی نسبت به شش ماه اول سال ۲۰۲۳ است. سپس باید به استان سین‌کیانگ (Xinjiang) اشاره کرد که میزان تولید زغال سنگ در این منطقه طی ماه ژوئن ۴۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش داشت و به ۴۲.۹۶ میلیون تن در ژوئن رسید. مجموع تولید زغال سنگ در این استان نیز از ژانویه تا ژوئن ۲۴۰.۱۸ میلیون تن افزایش یافت که از رشد تولید ۱۳.۴ درصدی نسبت به پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ حکایت می‌کند. درنتیجه افزایش تولید زغال سنگ در ژوئن ۲۰۲۴ سبب شده فولادسازان چینی نگرانی در خصوص افت عرضه این محصول در طول فصل پیک تقاضا یعنی تابستانی نداشته باشند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده