تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۳۹۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش بیش از سه درصدی تولید زغال سنگ چین در می ۲۰۲۴

‌می‌متالز - طبق جدیدترین گزارش اداره ملی آمار چین، تولید زغال سنگ در این کشور از آوریل سال جاری ۳/۳ درصدی افزایش یافته و مجموع تولید این محصول برای پنج ماه اول سال ۲۰۲۴ معادل ۱.۸۶ میلیارد تن برآورد شد. با این حال بعضی از معادن زغال سنگ چین در ماه ژوئن به دلیل بررسی سطح ایمنی تعطیل شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، تولید زغال سنگ چین طی یک روند صعودی در ماه می‌رشد ۳/۳ درصدی پیدا کرد و تولید روزانه این محصول به حوالی ۱۲.۳۸ میلیون تن رسید. بر اساس جزئیات آخرین گزارش اداره ملی آمار چین (NBS) در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴، اگرچه تولید زغال سنگ در می‌سال جاری با رشد ۳/۳ درصدی حدود ۳۸۳.۸۵ میلیون تن محاسبه شد. ولی مجموع تولید زغال سنگ برای پنج ماه اول سال جاری معادل ۱.۸۶ میلیارد تن بود که بیانگر افت سه درصدی نسبت به پنج ماه اول سال ۲۰۲۳ است.

افزایش بیش از سه درصدی تولید زغال سنگ چین در می ۲۰۲۴

افزایش نسبی مصرف زغال سنگ در چین

مطابق گزارش اداره ملی آمار چین، مصرف زغال سنگ در طول ماه می ۸/‏۰‬ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت. در مقابل میزان مصرف این محصول در می ۲۰۲۴ نسبت به آوریل سال جاری بالا رفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای محصولات فولادی در چین طی دهه اول ماه می‌تا حدودی صعودی شد و به دنبال این موضوع فولادسازان چینی حجم بیشتری زغال‌سنگ جهت استفاده در کوره‌های خود سفارش دادند. علاوه‌بر این گرم شدن هوا در نواحی جنوبی چین منجر به افزایش نسبی تقاضا برای زغال سنگ حرارتی شده است، زیرا زغال سنگ حرارتی در این نواحی به منظور استفاده در سیستم‌های سرمایشی خانگی کاربرد دارد. در نتیجه رشد تقاضا برای زغال سنگ سبب تشویق معدنچیان چینی برای استخراج بیشتر این محصول در طول می ۲۰۲۴ شد.

کاهش تولید زغال سنگ و کک در ژوئن ۲۰۲۴

طبق گزارش اداره ملی آمار چین تولید زغال سنگ کک در این کشور در طول ماه گذشته نسبت به آوریل ۲۰۲۴ رشد ۶.۴ درصدی پیدا کرد و به حوالی ۴۰.۹۶ میلیون تن رسید. در مقابل این میزان نشان‌دهنده کاهش تولید ۵/‏۱ درصدی نسبت به می ۲۰۲۳ است. همچنین مجموع آمار تولید کک در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ در چین از افت تولید ۹/‏۱ درصدی نسبت به پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ حکایت دارد و از ژانویه تا می ۲۰۲۴ تنها ۱۹۹.۴۷ میلیون تن زغال سنگ کک در این کشور تولید شد. در همین حال فعالان بازار از تداوم روند نزولی استخراج و تولید زغال سنگ و کک در چین خبر می‌دهند چرا که مقامات محلی این کشور از ابتدای ژوئن به بررسی سطح ایمنی معادن زغال سنگ چین با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه روی آورده‌اند؛ بنابراین شمار زیادی از معادن زغال سنگ چین از ابتدای ماه جاری تعطیل شدند. از سوی دیگر فولادسازان چینی نیز طی روز‌های اخیر از حجم سفارش زغال سنگ و کک خود کاسته‌اند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پیشرفت را مردم رقم می‌زنند
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

پیشرفت را مردم رقم می‌زنند