تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۶۲۴
سرویس خبر : انرژی

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تصفیه و انتقال پساب پتروشیمی خراسان

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تصفیه و انتقال پساب پتروشیمی خراسان
‌می‌متالز - مدیرعامل تاپیکو در ادامه بازدید‌های استانی از زیرمجموعه‌ها، برای چندمین بار از مجتمع پتروشیمی خراسان و پروژه‌های در دست اجرا بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین «تاپیکو» در ادامه بازدید‌های استانی از زیرمجموعه‌ها، برای چندمین بار از مجتمع پتروشیمی خراسان و پروژه‌های در دست اجرا بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید، مدیرعامل تاپیکو و هیأت همراه ضمن حضور در مزار شهید گمنام پتروشیمی خراسان و ادای احترام به مقام والای شهدا، با شرکت در جلسه مدیران این شرکت، موارد جاری و عملکرد سه ماهه را مورد بررسی قرار داد.

بررسی عملکرد سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ شرکت پتروشیمی خراسان، نشان می‌دهد با تولید ۲۵۵ هزار و ۵۲۴ تن محصولات اوره، آمونیاک و کریستال ملامین، توانسته است با ۱۰۴ درصد ظرفیت اسمی خود، تولید موفقی را به ثبت برساند.

همچنین درآمد عملیاتی ۱۹۳۱ میلیارد تومانی این شرکت در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به درآمد ۱۷۲۸ میلیارد تومانی مدت مشابه در سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است. در این جلسه، دکتر بابک افقهی در جمع مدیران پتروشیمی خراسان ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته و گزارش مثبت عملکرد سه ماهه نخست امسال، دستورات لازم برای رفع برخی مشکلات مطرح شده این شرکت را صادر کرد. تسریع در امور، توجه به نظام جانشین‌پروری و نیروی انسانی و تداوم فعالیت‌های رو به رشد از جمله مطالبات افقهی از مدیران ارشد پتروشیمی خراسان بود.

مدیرعامل تاپیکو همچنین با اشاره به اینکه مجموعه شرکت‌های هلدینگ بزرگ تاپیکو امانتی از جانب جامعه شریف بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی است و می‌بایست امانت‌دار نمونه‌ای باشیم، از پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در هیات پذیرش بورس خبر داد و گفت: بورسی شدن شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس که بزرگ‌ترین شرکت از منظر درآمدی و همچنین بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به ارزش بالغ بر ٨ میلیارد دلار که بیش از نیمی از بنزین مصرفی کشور را تامین می‌کند، سال‌ها از آرزو‌های سهامداران تاپیکو و شستا بود که به لطف خدا در هیات پذیرش بورس مورد پذیرش واقع شده است.

وی با بیان اینکه وجود دارایی با ارزشی همچون شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس در سبد سرمایه‌گذاری تاپیکو بسیار تأثیرگذار و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: ورود این شرکت به بورس و قیمت‌گذاری بر روی تابلوی معاملات می‌تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر ارزش پرتفوی تاپیکو داشته باشد و نوید روز‌های امید بخشی را بدهد.

افقهی در ادامه از ورود تاپیکو به حوزه بالادستی صنعت نفت و گاز از جمله میدان نفتی شادگان برای نخستین بار به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های این شرکت در ۱۰ ماهه اخیر یاد کرد. در پایان این سفر استانی، مدیرعامل تاپیکو از روند پیشرفت پروژه با اهمیت انتقال و تصفیه پساب شهری بجنورد بازدید و یوسف حسنی مدیر عامل پتروشیمی خراسان و دیگر مدیران درباره آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گزارش‌هایی ارائه کردند.

گفتنی است پروژه تصفیه و انتقال پساب با داخلی‌سازی بیش از ۹۰ درصد، از پروژه‌های مهم در حوزه زیست محیطی و مسوولیت اجتماعی است که با رکورد مدت زمان ساخت کمتر از ۱۸ ماه در راستای استمرار و جهش تولید، کاهش تنش‌های آبی مردم منطقه و کاهش قابل توجه بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی در صنعت و حفظ منابع آبی بزودی به سرانجام می‌رسد و پساب تصفیه شده با عنوان آب خاکستری جهت مصارف صنعتی به مجتمع پتروشیمی خراسان انتقال پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده