تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۶۶۸۸
سرویس خبر : اجتماعی
با موافقت وزیر نفت انجام شد

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت علی‌الحساب مستمری بازنشستگان صنعت نفت

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت علی‌الحساب مستمری بازنشستگان صنعت نفت
‌می‌متالز - رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست شورای عالی خدمات گفت: با موافقت وزیر نفت، در سه ماه گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علی‌الحساب مستمری به بازنشستگان صنعت نفت پرداخت شد که نسبت به عدد پارسال، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، «عبدالحسین بیات» در سیزدهمین نشست شورای عالی خدمات صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: همه شاخص‌های عملکردی صندوق‌ها در زمینه‌های مختلف در حالی رو به پیشرفت است که از منظر اقتصادی با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم، برای این موفقیت، از مدیریت صندوق‌ها و دست‌اندرکاران آن قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست کلی نظام جامع تأمین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۱ افزود: پس از ابلاغ این سیاست‌ها، رویکرد‌های صندوق‌ها در کشور مشخص شد. در این چارچوب، صندوق بازنشستگی صنعت نفت با توجه به ظرفیت‌ها، توان و امکانات در مسیر الگوسازی حرکت کرد.

رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: همه صندوق‌های بازنشستگی در کشور می‌توانند با حکمرانی خوب از وضع بهتری برخوردار باشند، منوط به اینکه استقلال صندوق‌ها حفظ شود و رویکرد بنگاه اقتصادی در آنها تقویت شود تا قادر باشند به‌سمت حداکثرسازی خدمات حرکت کنند.

بیات افزود: صندوق‌های بازنشستگی به‌عنوان بخش‌های مردمی و خصوصی، یکی از بهترین مکان‌ها برای مولدسازی دارایی‌ها، منابع و توسعه زنجیره ارزش هستند.

وی گفت: یکی از رویکرد‌های مهم برای انواع صندوق‌های بازنشستگی ازجمله نفت، پرداخت بموقع مطالبات صندوق‌ها و جلوگیری از انباشت بدهی به آنهاست؛ ازاین‌رو باید دارایی صندوق‌ها در روز مبدأ و اولین فرصت در اختیار صندوق‌ها قرار گیرد، زیرا صندوق‌ها دارایی‌ها را معطل و ساکن نگه نمی‌دارند و با سرمایه‌گذاری بموقع، ارزش‌افزوده ایجاد می‌کنند؛ بنابراین پیگیری وصول مطالبات صندوق، همواره یکی از اولویت‌هاست.

رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: اگر سایر صندوق‌های بازنشستگی مانند صندوق بازنشستگی نفت تفکر بنگاه اقتصادی را مدنظر قرار دهند، یکی از محل‌های مناسب برای کمک به توسعه کشور خواهند بود، ازاین‌رو باید فرهنگ نگاه به انواع صندوق‌های بازنشستگی تغییر کند. در این چارچوب، صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اجرای تفکر بنگاه اقتصادی نسبت به صندوق‌های مشابه پیشگام است.

بیات بیان کرد: وضعیت مطلوب پیشرفت طرح و پروژه‌ها در سه سال گذشته گواه این موضوع است، البته باید تصریح کرد مبانی حقوقی صندوق‌ها سبب شده است صندوق‌ها همواره در ادوار مختلف، مسیر درستی را طی کند.

رئیس هیات رئیسه صندوق‌ها در بخش بررسی عملکرد مالی صندوق‌ها گفت: امسال و در کمتر از سه ماه، این صندوق موفق شد بیش از کل سال ۱۴۰۲، علی‌الحساب مستمری پرداخت کند. سال گذشته این رقم معادل ۲ هزار میلیارد تومان بود، اما امسال و در کمتر از سه ماه صندوق موفق شد با تأمین مناسب از بخش سرمایه‌گذاری، معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علی‌الحساب مستمری، که درحقیقت وام بدون بهره است، پرداخت کند.

منبع: شانا

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید

پرطرفدارترین عناوین