تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۴۶۶۹۸
سرویس خبر : انرژی

ثبت رکورد بی‌سابقه ۷۸ هزار مگاواتی تقاضای مصرف برق

ثبت رکورد بی‌سابقه ۷۸ هزار مگاواتی تقاضای مصرف برق
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته در دوم مرداد باز هم جابجا شد و عدد ٧٨ هزار و ۱۰۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به ثبت آخرین رکورد تقاضای مصرف برق کشور که در بیستم تیرماه به میزان ٧٧ هزارو ٥١٤ مگاوات ثبت شده بود، گفت: مصرف برق در کشور به طرز خیره کننده‌ای در حال افزایش است که میتواند به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی‌رویه و غیراصولی وسایل سرمایشی در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه میزان تقاضای مصرف برق کشور در ٢٩ خرداد برای نخستین بار درسال جاری نصاب سال گذشته را جابه جا کرد گفت: تقاضای مصرف برق در نیمه تابستان سال گذشته در ١٥ مرداد ۱۴۰۲ با تقاضای ٧٣ هزارو ٤٦٧ مگاوات شکسته شد که بعد از ثبت این نصاب جدید ٥ بار دیگر رکورد‌های مصرف به فاصله کوتاه یکی پس از دیگری سبقت گرفت و صنعت برق را متعجب کرد.

وی افزود: تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته در دوم مرداد باز هم جابجا شد و عدد ٧٨ هزار و ۱۰۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با تلاش همه نیرو‌های متخصص و عملیاتی صنعت برق خوشبختانه شبکه برق کشور پایدار است، اما برای تامین برق پایدار برای کلیه مشترکین لازم به همکاری و مشارکت مردم در مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال به هموطنان توصیه کرد به راهکار‌های ساده مدیریت مصرف و استفاده صحیح از وسایل سرمایشی که عامل اصلی افزایش غیر اصولی مصرف برق است توجه بیشتری کرده و برای تداوم برق رسانی به مواردی، چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر‌های آبی که منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق می‌شود، توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده