تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۶۶۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد:

مصرف گاز خانگی؛ دو برابر اروپاست!

مصرف گاز خانگی؛ دو برابر اروپاست!
‌می‌متالز - رعضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: این مصرف در بخش خانگی دو برابر مصرف خانگی در اروپاست و دولت جدید باید برای این مسائل برنامه‌ریزی شود.

به گزارش می‌متالز، احسان دشتیانه، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد حل بحران انرژی را نیازمند مدیریت مصرف برق از سوی دولت دانست و اظهار کرد: این مشکل باید توسط دولت جدید به صورت جدی دنبال شود، در هیچ کشوری چنین وضعیتی در مصرف انرژی وجود ندارد. ضمن این که برای تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون فولاد، زیرساخت لازم را نداریم، حتی سیاست‌ها نیز در جهت حمایت از صادرات نیست.

وی با انتقاد از سیاست‌های نادرست داخلی و صادراتی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بار مشتری فولادی را روی دریا خالی می‌کنند اعتماد به صنعت فولاد ایران از بین می‌رود. در بازار داخل نیز تنها ۷ درصد کل قیمت ملک مربوط به آهن است و فشار روی فولادی‌ها برای کاهش قیمت ملک منطقی نیست.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با ارائه برخی آمار در مصرف گاز در کشور گفت: این مصرف در بخش خانگی دو برابر مصرف خانگی در اروپاست و دولت جدید باید برای این مسائل برنامه‌ریزی شود. اِعمال فشار تنها بر صنعت فولاد صحیح نیست. صنعت فولاد به وظیفه خود عمل کرده و سهم تامین انرژی خود را ایجاد کرده است.

دشتیانه بنگاه داری و تصدی گری دولت را نیز آسیب‌زا ارزیابی و تصریح کرد: با وجود سیاست‌های چابک‌سازی دوبت، این معضل در صنایع به ویژه در صنعت فولاد همواره وجود دارد و دولت باید از تصدی‌گری و بنگاه‌داری در صنایع دست بردارد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده