تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۷۷۱۲۶
سرویس خبر : انرژی
وزیر امور خارجه لبنان خبر داد:

تمایل قطر برای پیوستن به ائتلاف اکتشاف نفت و گاز مدیترانه شرقی

‌می‌متالز - وزیر امور خارجه لبنان در مورد فعالیت‌های شرکت‌های انرژی در منابع مدیترانه شرقی اعلام کرد: قطر به سومین شریک توتال و انی در این دو حوزه تبدیل خواهد شد و این موضوع بسیار مهمی است، زیرا ما ظرفیت سرمایه گذاری و تمایل قطر را می‌دانیم

به گزارش می‌متالز، وزیر امور خارجه لبنان در مورد فعالیت‌های شرکت‌های انرژی در منابع مدیترانه شرقی اعلام کرد: قطر به سومین شریک توتال و انی در این دو حوزه تبدیل خواهد شد و این موضوع بسیار مهمی است، زیرا ما ظرفیت سرمایه گذاری و تمایل قطر را می‌دانیم که طی بازدید‌های مختلف سفیر خود برای سرمایه گذاری در پیشرفت اقتصادی لبنان در بخش نفت و گاز، در اکتشاف و تولید انرژی اعلام کرده است.

فیاض افزود: آن‌ها مدیران کل شرکت دولتی قطر را که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بخش انرژی و به طور کلی تولید انرژی است، به وزارتخانه فرستادند.

وزیر لبنانی از تمایل کشور قطر برای مشارکت در سرمایه گذاری منابع لبنانم و ترمیم اقتصاد لبنان تشکر کرد و افزود: ما همیشه به قطر اعتماد کرده‌ایم که در کنار مردم لبنان باشد.

روز پنجشنبه، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، پس از مذاکرات فشرده با میانجیگری واشنگتن، موافقت کشورش با توافقنامه تعیین مرز‌های دریایی با اسرائیل را در اقدامی که موانع سرمایه گذاری منابع طبیعی در شرق مدیترانه را برطرف می‌کند، اعلام کرد.

قابل ذکر است که لبنان ماه‌ها پیش اعلام کرد که در تلاش برای حل بحران انرژی که بیروت از آن رنج می‌برد، در آستانه بهره مندی از تجربیات کشور قطر در زمینه اکتشاف گاز در دوره آتی است. این موضوع در مصاحبه رئیس جمهور لبنان با روزنامه قطری الشرق در ۵ دسامبر ۲۰۲۱ در جریان سفر وی به دوحه صورت گرفت. عون در آن زمان گفت: ما مایلیم از تجربیات قطر در این زمینه بهره‌مند شویم.

شایان ذکر است که دولت لبنان در سال ۲۰۱۸ با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های "توتال"، "انی" و "نواتک" برای اکتشاف نفت و گاز در بلوک‌های ۴ و ۹ قرارداد‌هایی امضا کرد، مشروط بر اینکه حفاری چاه‌های اکتشافی در این منطقه در ۳ سال آغاز شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده