تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۶۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب آهن اصفهان خود تامین در انرژی برق با بهره‌گیری از نیروگاه‌های اختصاصی

ذوب آهن اصفهان خود تامین در انرژی برق با بهره‌گیری از نیروگاه‌های اختصاصی
‌می‌متالز - مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه گفت: ذوب آهن به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی فولاد ایران، با برخورداری از ۳ نیروگاه؛ در مجموع با توان تولید ۱۶۵ مگاوات برق در زمینه این انرژی کلیدی در تولید فولاد، خودتامین شده است.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: این روند تولید برق در ذوب آهن اصفهان سبب شده در فصل تابستان که قطی برق را شاهد هستیم، فرایند تولید در مجتمع بدون محدودیت ادامه یابد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: بخش عمده برق تولیدی در نیروگاه‌های ذوب آهن اصفهان در داخل مجتمع مصرف و در برخی ساعت‌ها تبادل با شبکه سراسری نیز انجام می‌گردد. به طوری که در سال ۱۴۰۱، به میزان ۶۸ درصد، در سال ۱۴۰۲، به میزان ۷۴ درصد و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، به میزان ۹۱ درصد از برق مصرفی شرکت توسط این نیروگاه‌ها تامین شده است.

وی ادامه داد: این رویکرد خود تامینی برق در این مجتمع عظیم صنعتی در کنار پایداری و امنیت تامین برق مجتمع، صرفه اقتصادی ۲۱ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال را نیز محقق می‌کند و همچنین در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی به دلیل ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، نقش موثری دارد.

مهدی کوهی در خصوص مزیت‌های نیروگاه‌های ذوب آهن اصفهان گفت: توانایی استفاده از گاز‌های فرایندی، برتری واحد‌های نیروگاهی ذوب آهن نسبت به نیروگاه‌های کشور محسوب می‌شود. مجموعه نیروگاه‌های این شرکت از طریق سوزاندن گاز‌های فرآیندی حاصل از خط تولید فولاد و گاز طبیعی، برق تولید می‌کنند و لذا در این بخش هم می‌توان فرایند تولید در ذوب آهن اصفهان را سازگار با محیط زیست دانست.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده