تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۶۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد ذوب آهن اصفهان سازگار با محیط زیست

تولید فولاد ذوب آهن اصفهان سازگار با محیط زیست
‌می‌متالز - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه این مجتمع با اشاره به رویکرد این مجتمع در تولید سازگار با محیط زیست گفت: در قالب طرح جامع زیست محیطی این مجتمع تاکنون بیش از ۴۵ پروژه زیست محیطی در بخش‌های هوا، آب، پساب، خاک، پسماند و مدیریت مصارف مواد و انرژی اجراگردیده است. در حال حاضر نیز ۱۶ پروژه زیست محیطی در بخش هوا و ۵ پروژه در بخش مدیریت مصارف آب، انتقال پساب‌های شهر‌های مجاور و تصفیه و بازچرخانی پساب در دست اجرا می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع زیست‌محیطی، اقدامات ذوب آهن اصفهان برای دست یابی به شرایط مطلوب در ۳۸ محور برنامه‌ریزی شده است که ۱۶ محور آن محقق شده و به تایید سازمان محیط زیست استان نیز رسیده و موارد دیگر نیز در حال تحقق و پنج محور زیست‌محیطی دیگر هم تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی بزرگترین جنگل دست کاشت کشور در بین صنایع را به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار احداث نموده است و نکته مهم در این خصوص اینکه بیش از ۱۴ هزار هکتار آن به صورت دیم است و همچنین از سالیان پیش نیز کاشت گونه‌های مقاوم به کم آبی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در مقایسه با کل مساحت سایت مجتمع، سطح فضای سبز این شرکت بیش از ۸۴ برابر استاندارد مربوطه است و هم اکنون هزینه سالانه حفظ و نگهداری این فضای سبز بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. این فضای سبز وسیع علاوه بر تاثیر شگرف بر اکوسیستم منطقه، نقش موثری در جذب ذرات گرد و غبار و ترسیب دی اکسید کربن دارد.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده