تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۶۹۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتصال ایمیدرو به پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور اجرایی شد

اتصال ایمیدرو به پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور اجرایی شد
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فن آوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اتصال سامانه اطلاعات مکانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا جدیدی از اتصال سامانه اطلاعات مکانی ایمیدرو به پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور خبر داد و افزود: بر اساس فرآیند‌های مصوب در برنامه راهبردی بخش معدن و توافقنامه سه جانبه این بخش، پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور در قالب ساختاری مشارکتی و با حضور ارکان دولتی و غیردولتی بخش معدن شامل معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، خانه معدن ایران، معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی این وزارتخانه از ابتدای تیرماه سال جاری به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ادامه داد: با توجه به جلسات و نشست‌های مدیریتی و فنی که طی سال گذشته تاکنون برگزار شد، سازوکار اجرایی جهت اتصال سامانه‌های معدنی و تولیدکنندگان داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی طراحی و اجرا شد.

وی بیان کرد: در فاز اول فعالیت پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور، مقرر شد تا سامانه‌های درون وزارت صنعت، معدن و تجارت که دربرگیرنده اطلاعات زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور هستند با اتصال یکپارچه به پایگاه جامع، فرآیند اشتراک‌گذاری و انتشار داده‌های تخصصی در این حوزه را اجرایی کنند و در فاز بعدی و مطابق قوانین کشور از جمله تبصره ۳ ماده ۵ قانون معادن و جزء ۴ بند ب ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، سایر دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان داده نیز به این پایگاه متصل و نسبت به تجمیع و اشتراک‌گذاری داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی اقدام کنند که این فاز نیز در حال پیگیری و اجراست.

جدیدی در پایان با اشاره به اهمیت تجمیع، اشتراک‌گذاری و انتشار داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور گفت: بخش خصوصی جهت فعالیت و ورود به فرآیند اکتشاف و معدن‌کاری نیازمند اطلاعات فنی و پایه است که وجود این پایگاه جامع با طراحی سازوکار‌های اشتراک‌گذاری قانونی داده و نیز حفظ مالکیت مادی و معنوی پدیدآورندگان اطلاعات زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور راه را برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی هموار و سهل می‌کند.

بر اساس این گزارش، در فاز نخست اتصال سامانه اطلاعات مکانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به پایگاه جامع داده‌های علوم زمین کشور، بیش از ۶ هزار رکورد اطلاعاتی در این پایگاه اشتراک‌گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید