تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۷۰۳۶
سرویس خبر : انرژی

مجلس دوازدهم پیگیر احداث نیروگاه خودتأمین توسط صنایع است

مجلس دوازدهم پیگیر احداث نیروگاه خودتأمین توسط صنایع است
‌می‌متالز - رییس کمیسیون انرژی با بیان اینکه مجلس پیگیر احداث نیروگاه خودتأمین توسط صنایع است، گفت: صنایع برای اینکه بتوانند مشکل تأمین انرژی کافی خود را حل کنند، راهی جز حرکت به سمت ارتقای تکنولوژی ندارند.

به گزارش می‌متالز به نقل از وزارت نیرو، «موسی احمدی» رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با وزیر نیرو و کسب اطلاع از آخرین اقدامات و برنامه‌های در دست اجرا برای تأمین حداکثری برق در روز‌های گرم سال جاری از قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار ۱۴۰۳ در ساختمان مدیریت شبکه برق ایران دیدار کرد.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تشکر از اقدامات انجام شده در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه برای تأمین انرژی برق بخش‌های مختلف بر لزوم جذب مشارکت حداکثری عموم مردم برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق تاکید کرد.

وی با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق اضافه کرد: استقرار گنبد حرارتی در غرب آسیا و ایران مصرف برق در اکثر کشور‌ها را به شدت بالا برده است و در این شرایط دشوار جز با مشارکت حداکثری مردم امکان عبور موفق از اوج بار مصرف برق وجود ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لزوم حرکت صنایع انرژی‌بر به سمت احداث نیروگاه خود تأمین و نقش این اقدام در کاهش ناترازی کشور گفت: یکی از قوانین خوبی که در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل ناترازی در صنعت برق و تأمین برق کافی در بخش صنایع به تصویب رسیده است، ماده قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق است.

وی در این خصوص اضافه کرد: بر اساس این قانون صنایع انرژی بر مکلف هستند انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های خودتأمین تأمین کنند و از شبکه برق سراسری بی‌نیاز شوند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه با اشاره به اقدام بسیاری از صنایع انرژی‌بر برای احداث نیروگاه خودتأمین در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: مجلس دوازدهم خود را متعهد می‌داند که قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و احداث نیروگاه خود تأمین صنایع را به صورت دقیق و پیوسته پیگیری کند و نسبت به اجرای آن از اهرم‌های نظارتی خود استفاده کند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به راندمان پایین مصرف انرژی در بخش صنایع انرژی بر کشور اشاره کرد و در این خصوص گفت: ارتقای تکنولوژی و استفاده از ماشین‌آلات پیش رفته یکی از اقدامات بسیار مؤثری است که صنایع انرژی بر می‌توانند از طریق آن راندمان مصرف انرژی خود را بالا ببرند تا مشکل تأمین انرژی کافی بری تأمین انرژی نداشته باشند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع برای اینکه بتوانند مشکل تأمین انرژی کافی خود را حل کنند، راهی جز حرکت به سمت ارتقای تکنولوژی ندارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان امروزه ظرفیت بسیار بالایی برای ارتقای تکنولوژی و کاهش اتلاف انرژی در بخش تولید دارند که صنایع انرژی‌بر لازم است با استفاده از این ظرفیت به افزایش بازدهی تولید محصول بپردازند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید