تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۷۱۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تولید حدود ۸ هزار تن کنسانتره در مجتمع مس دره‌آلو تا اوایل تیرماه سال جاری

«دره‌آلو» بر مدار تولید

«دره‌آلو» بر مدار تولید
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس دره‌آلو گفت: تا اوایل تیرماه سال جاری حدود ۸ هزار تن کنسانتره با عیار حدود ۱۸ تا ۲۲ درصد در کارخانه تغلیظ دره‌آلو تولید و برای ذوب تحویل مجتمع‌های مس سرچشمه و میدوک شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «محمدرضا سرحدی» با اشاره به اینکه از سال گذشته عملیات تکمیلی پروژه کارخانه تغلیظ دره‌آلو به مراحل آخر رسیده و تست‌های پیش گرم و گرم انجام شده است، بیان کرد: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با متوسط عیار ۲۴ درصد است که تاکنون ۸ هزار تن تولید شده است.

وی افزود: بر اساس توافق‌های انجام شده با پیمانکار با رفع بخش عمده‌ای از مشکلات تجهیزاتی و عملیاتی، این پروژه تا پایان تیرماه تحویل موقت خواهد شد تا فرآیند تولید با سرعت بیشتری دنبال شود.

مدیر مجتمع مس دره‌آلو با تاکید بر اینکه پس از برقراری آب دائم کارخانه از محل سد صفارود رابر، به سمت تولید قدم برمی‌داریم، خاطرنشان کرد: تولید متوسط روزانه این کارخانه ۳۰۰ تن کنسانتره است که با توجه به قیمت حال حاضر مس که حدود هر کیلو کنسانتره ۳ دلار است، این کارخانه برای تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره در سال با عیار ۲۴ درصد، حدود ۲۲۰ میلیون دلار برای کشور تولید سرمایه می‌کند.

وی تصریح کرد: با درآمدزایی این پروژه از انتهای سال جاری باید توسعه پروژه در قالب فاز دوم دره‌آلو و کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

سرحدی ادامه داد: با توجه به مذاکراتی که با استاندار و مسوولان منطقه‌ای انجام شده است، آن بخشی از روستا‌های مجاور معدن دره‌آلو که هنوز تحت تملک قرار نگرفته‌اند، پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به تملک شرکت درآید.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی همکاران بخش اکتشاف، معادن قابل توجهی در منطقه وجود دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پس از تملک و تکمیل فعالیت‌های اکتشافی، در صورتی که معدنی با حداقل ظرفیت بیش از ۱۰۰ میلیون تن پیدا شد، فاز دوم کارخانه تغلیظ دره‌آلو با ظرفیت تولید حداقل ۱۰۰ هزار تن کنسانتره در سال احداث می‌شود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید