تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۶۶۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آخرین رکورد‌های تولید در شرکت ملی صنایع مس ایران/ عبور از برنامه سه ماهه با همت جهادی

آخرین رکورد‌های تولید در شرکت ملی صنایع مس ایران/ عبور از برنامه سه ماهه با همت جهادی
‌می‌متالز - شرکت ملی صنایع مس ایران با اتکا به کوشش کارگران خستگی‌ناپذیر و مهندسان و کارکنان پرتلاش این شرکت، موفق شد در سه ماهه نخست سال جاری در راستای تحقق شعار سال و نیز اهداف جهادی و انقلابی با جهش تولید، برنامه‌های تدوین‌شده مدنظر در تولید را محقق کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، بررسی گزارش عملکرد میزان تولید شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد، این شرکت در تولید مفتول، کنسانتره مولیبدن، لجن آندی و اکسید و باطله، از ابتدای سال تا پایان خردادماه سال جاری نسبت به برنامه به ترتیب ۳۴ درصد، ۲۴ درصد، ۳ درصد و یک درصد رشد داشته است.

همچنین این گزارش حاکی از رشد ۴۴ درصدی تولید کنسانتره مولیبدن در خردادماه نسبت به برنامه تدوین‌شده تولید است. علاوه بر این آمار تولید سومین ماه سال نشان می‌دهد که شرکت ملی صنایع مس ایران در اکسید و باطله، کل استخراج و سنگ سولفور به ترتیب سه، دو و یک درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده خود جلوتر است.

افزون بر این، عملکرد تولید سه ماهه سال ۱۴۰۳ شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد که میزان تولید مفتول، کنسانتره مولیبدن، لجن آندی و اکسید و باطله از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ به ترتیب به ۱۰ هزار و ۱۳ تن، ۳ هزار و ۲۲۴ تن، ۲۲۸ تن، ۵۸ میلیون و ۴۱ هزار تن رسیده است.

بنا بر گزارش عملکرد میزان تولید شرکت ملی صنایع مس ایران، برنامه تولید سه ماهه مفتول، کنسانتره مولیبدن، لجن آندی و اکسید و باطله به ترتیب ۷۵۰۰ تن، ۲ هزار و ۵۹۷ تن، ۲۲۳ تن و ۵۷ میلیون و ۶۴۴ هزار تن بوده است.

بر این اساس، میزان تولید کنسانتره مولیبدن شرکت ملی صنایع مس ایران در خردادماه هزار و ۸۸ تن عنوان شده در حالی که برنامه تولید این شرکت برای ماه، ۷۵۷ تن را نشان می‌دهد.

همچنین تولید ۲۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تن اکسید و باطله، ۲۵ میلیون و ۴۰۸ هزار تن کل استخراج و ۵ میلیون و ۲۲۸ هزار تن سنگ سولفوری در خردادماه یکی دیگر از عملکرد‌های موفق تولید شرکت ملی صنایع مس ایران به شمار می‌رود که از برنامه تولید که به ترتیب ۱۹ میلیون و ۶۸۶ هزار تن، ۲۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن و ۵ میلیون و ۱۸۸ هزار تن بوده، عبور کرده است.

از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که شرکت ملی صنایع مس ایران در حالی این موفقیت‌ها را به ثبت رساند که در نیمه اول سال ۱۴۰۳ پس از افتتاح دو کارخانه تغلیظ درآلو و دره‌زار و با بهره‌برداری کامل از این دو کارخانه بیش از ۲۴۳ هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره مس این شرکت اضافه خواهد شد.

ضمن اینکه در سال اول راه‌اندازی این دو کارخانه، برنامه‌ریزی لازم جهت تولید ۱۱۰ هزار تن کنسانتره مس، معادل ۸ درصد برنامه تولید شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شده است.

یادآور می‌شود شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۳۰ هزار و ۴۶۶ تن مفتول و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره مولیبدن شده که به ترتیب ۶۹ و ۵۵ درصد نسبت به برنامه رشد داشته است. این شرکت همچنین توانسته در سال گذشته با تولید ۲۲۳ میلیون و ۲۵۴ هزار تن اکسید و باطله و ۲۷۸ میلیون و ۹۱۲ هزار تن کل استخراج، به ترتیب ۱۷ و ۱۳ درصد از برنامه تعیین‌شده عبور کند.

رکورد‌های تولید ملی مس در سه ماهه نخست سال جاری جا‌به‌جا شد

همچنین بررسی گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد که در کل استخراج، کنسانتره مولیبدن، اکسید مولیبدن و اسید سولفوریک، رکورد‌های تولید این شرکت جابه‌جا شده است.

بررسی ثبت رکورد‌های شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد، کل استخراج این شرکت از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۷۲ میلیون و ۷۳۳ هزار تن بوده درحالی‌که آخرین رکورد تولیدی سه ماهه، مربوط به سال گذشته و با رقم ۶۳ میلیون و ۵۳۸ هزار تن بوده است.

رکورد استخراج در معدن مس سونگون نیز پس از ۶ سال جابه‌جا شده و از ۱۳ میلیون و ۵۶۱ هزار تن در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به ۱۵ میلیون و ۸۱ هزار تن در سه ماهه سال جاری رسیده است.

علاوه بر این تولید کنسانتره مولیبدن در تغلیظ سونگون که در سه ماهه سال ۱۴۰۲ رکورد ۸۰۴ تن را به ثبت رسانده بود در سه ماهه امسال از ۸۵۸ تن عبور کرد.

همچنین تولید اکسید مولیبدن و اسید سولفوریک خاتون‌آباد از همه رکورد‌های قبلی عبور کرده و به ترتیب از ۵۱۶ تن در سه ماهه سال ۱۴۰۲ و ۸۳ هزار و ۲۳ تن در سه ماهه سال ۱۴۰۱ به ۵۲۸ تن و نیز ۸۶ هزار و ۹۰۷ تن رسیده است.

بدون تردید شرکت ملی صنایع مس ایران با عبور از برنامه‌های تولید و نیز ثبت و جابحایی رکورد‌های تولید در کنار بهره‌برداری از طرح‌های عظیم توسعه گامی بلند برای تحقق اهداف سهامداران برداشته و بیش از پیش نزد ذی‌نفعان موفق و سربلند خواهد بود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده