تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۳۸
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۶۰۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سفر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به بندرعباس/ بازدید از روند ساخت کارخانه اسید فسفریک/ تاکید بر استفاده حداکثری از تجهیزات تولید داخل

سفر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به بندرعباس/ بازدید از روند ساخت کارخانه اسید فسفریک/ تاکید بر استفاده حداکثری از تجهیزات تولید داخل
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان سفر به بندرعباس، از روند اجرای پروژه ساخت کارخانه اسید فسفریک بازدید و بر استفاده از تجهیزات و قطعات ساخت داخل و تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس خیابانی» صبح روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه که به بندرعباس سفر کرده بود، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از خط لوله صادرات اسید سولفوریک شرکت ملی صنایع مس و مخازن ذخیره‌سازی اسید سولفوریک، روند اجرای پروژه احداث کارخانه اسید فسفریک و واحد‌های جنبی و همچنین مخازن ذخیره‌سازی این کارخانه به صورت میدانی بازدید کرد.

وی در ادامه این سفر در جمع مدیران و مهندسان شرکت پیمانکار و شرکت مشاور این پروژه حضور یافت و در گفتگو با آنها در جریان آخرین روند اجرای پروژه ساخت کارخانه اسید فسفریک قرار گرفت.

دکتر مدرس خیابانی در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه احداث کارخانه اسید فسفریک برای هیات مدیره شرکت ملی مس به عنوان یک پروژه توسعه‌ای، بسیار حائز اهمیت است، بر تسریع در ساخت کارخانه طبق برنامه زمان‌بندی تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت ساخت داخل در اجرای این پروژه اظهار کرد: استفاده از تجهیزات ساخت داخل در همه پروژه‌های شرکت ملی مس مورد تاکید است لذا ما در بحث احداث کارخانه اسید فسفریک بر استفاده از تولیدات داخلی اصرار داریم و معتقدیم که استفاده از تجهیزات ساخت داخل مواهب بسیاری برای اقتصاد کشور دارد و در عین حال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از توان نیرو‌ها و مهندسان بومی در روند احداث کارخانه اسید فسفریک گفت: طبق اظهارات مسوولان پروژه در حال حاضر بیش از نیمی از کارکنان فعال در این پروژه را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند که رضایت‌بخش است؛ البته بندرعباس قطب صادرات کشور است و از نیرو‌های متخصص و تحصیل‌کرده بسیاری بهره می‌برد که تا جای ممکن باید از ظرفیت علمی و تخصصی آنها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: این پروژه به لحاظ زمان‌بندی احداث، یک دوره فشرده ۲ ساله است که پیمانکار باید با تلاش بیش از پیش و برنامه‌ریزی دقیق نسبت به اجرای آن اهتمام ورزد.

گفتنی است؛ در این پروژه در حال حاضر روزانه ۳۰۰ نفر مشغول کار هستند تا کارخانه تولید اسید فسفریک طبق برنامه زمان‌بندی احداث شود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده