تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۷۲۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فولاد سنگان خواف از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌کند

فولاد سنگان خواف از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌کند
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف گفت: این شرکت با امضای توافق‌نامه جامع علمی و پژوهش با دانشگاه فردوسی مشهد، از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقطع ارشد و رساله‌های دکتری این دانشگاه حمایت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علی امرایی در مراسم امضای این توافق‌نامه که روز یکشنبه با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در شهرستان خواف برگزار شد، افزود: شرکت فولاد سنگان بخش بزرگی از نیاز اولیه فولاد مبارکه اصفهان را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: معدن سنگ آهن در منطقه سنگان خواف به عنوان نعمت خدادادی اکنون در اختیار ما قرار دارد که با داشتن ۱.۲ میلیارد تن ذخیره در حال فعالیت است و با این شرایط کشورمان جز ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان ادامه داد: شرکت‌های معدنی و فولادی کوچک و بزرگی که در این منطقه مشغول به فعالیت هستند در تولید کنسانتره، گندله و سنگ آهن دانه‌بندی شده، توانسته‌اند ظرفیت بی‌نظیری را ایجاد کنند و این موضوع در اشتغال مردم نیز تأثیر بسیار گذاشته است.

وی اضافه کرد: یکی از کشور‌های همسایه ده‌ها برابر ایران، معدن سنگ آهن دارد ولی هنوز نتوانسته این ثروت الهی را مورد استفاده قرار دهد.

امرائی گفت: در گذشته سنگ آهن خام به دست آمده از این منطقه صادر می‌شد ولی با ممنوعیت صادرات و جلوگیری از خام‌فروشی، سعی بر ایجاد ارزش افزوده در این محصول شد و این در حالی است که برای پیشرفت استفاده بهتر از علم و ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه باید شکل بگیرد.

وی افزود: تولید علم در کشور به خوبی دنبال شده است ولی آنچه که منجر به حال خوب صنعت می‌شود، پژوهش‌های کاربردی با نگاه حل مشکل در صنایع است، علومی که در دانشگاه تولید می‌شود باید بتواند در صنعت تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحران انرژی در کشور جدی است و باید برای این موضوع اقدام جدی صورت گیرد، از این رو در این مجموعه سعی شده است تا با بهینه‌سازی و استفاده از دانش روز برای رفع مشکلات صنعت، اقداماتی صورت گیرد.

پردیس معدنی خواف و تحول فناورانه در حوزه فولاد

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امروز در صحنه علم و فناوری احتیاج داریم با صنایع ارتباط بهتری داشته باشیم، زیرا آینده کشور با حضور دانشجویان علمی در کنار صنایع کشور، تحول خواهد یافت.

مسعود میرزائی شهرابی افزود: پردیس صنایع معدنی کشور که با همکاری این شرکت فولادی در دست ایجاد است، توانسته موجب گفتمان‌سازی مناسب در تحول فناورانه حوزه فولادی و معدنی کشور شود.

وی ادامه داد: تمام مجموعه این دانشگاه اکنون در کمال اتحاد، وفاق و ظرفیت ویژه آماده همکاری با شرکت بزرگ فولاد سنگان خواف است تا بتوانیم چالش‌های صنایع کلان معدنی را بر طرف کنیم.

میرزایی اظهار کرد: باید زیست بوم فناوری در شرق کشور ایجاد شود تا اقتصاد این منطقه نیز متحول گردد و از سوی دیگر امیدوار هستیم مسیر آغاز شده کنونی، در دولت چهاردهم ادامه یابد.

در این مراسم چهار توافق‌نامه در حوزه‌های شیمی و زمین‌شناسی به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال بین مدیرعامل شرکت فولاد سنگان و رییس دانشگاه فردوسی مشهد به امضا رسید.

شرکت فولاد سنگان به عنوان بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن شرق کشور در منطقه خواف قرار دارد.

دانشگاه فردوسی مشهد با قدمتی نزدیک به ۷۵ سال دارای ۱۳ دانشکده با بیش از ۶۰ رشته آموزشی در مقاطع مختلف آموزشی در شهر مشهد به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی شرق کشور، مشغول به فعالیت علمی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده