تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۷۲۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود بازار‌های فولاد آسیا در سه ماهه سوم سال

رکود بازار‌های فولاد آسیا در سه ماهه سوم سال
‌می‌متالز - بازار‌های فولاد آسیا در سه ماهه سوم در بحبوحه تقاضای ضعیف فصلی و ادامه چشم‌انداز نزولی بخش املاک و ساخت‌وساز در بازار‌های داخلی کشور‌های مختلف، با چالش‌هایی مواجه خواهند شد. به گفته فعالان بازار، انتظار می‌رود قیمت قراضه با تقاضای پایین‌دستی پایین و افزایش رقابت ناشی از واردات بیلت همچنان تحت فشار باشد.

به گزارش می‌متالز، الگو‌های دادوستد در آسیا می‌تواند با رقابت بیشتر کارخانه‌های ژاپنی و کره جنوبی تغییر کند، زیرا تقاضای داخلی ضعیف در کنار کاهش ارزش پول باعث می‌شود که آنها بیشتر به بازار‌های صادراتی تکیه کنند. در نتیجه، صادرات ورق گرم چین برای سهم بازار رقابت می‌کند، اما در عین حال ژاپن و کره جنوبی را به عنوان بازار‌های مقصد از دست می‌دهد.

تضعیف صادرات بر قیمت ورق گرم چین در سه ماهه دوم فشار آورده به طوری که با ۴.۲ درصد افت به حدود ۵۲۳ دلار هر تن فوب رسیده است. آخرین قیمت اواسط جولای نیز به ۵۰۲ دلار رسیده بود.

به گفته منابع بازار، انتظار می‌رود قیمت‌های داخلی فولاد چین به نوسانات خود در سطوح پایین‌تر در بحبوحه تقاضای ضعیف، تولید نسبتاً قوی و انتظارات مبنی بر اینکه هرگونه کاهش سیاست‌های آتی، حمایت محدودی از تقاضا خواهد کرد، ادامه خواهد داشت. جولای و آگوست به دلیل دمای بالا و باران‌های شدید در جنوب چین و کاهش فعالیت‌های ساختمانی، معمولاً برخی از ضعیف‌ترین ماه‌های سال هستند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده