تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۷۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد

۶۳.۶ درصد مردم به رونق تولید در دولت جدید امیدوارند

۶۳.۶ درصد مردم به رونق تولید در دولت جدید امیدوارند
‌می‌متالز - نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۳.۶ درصد از مردم به رشد تولید در دولت چهاردهم تا به میزان زیاد و خیلی زیاد امیدوارند.

به گزارش می‌متالز، در این نظرسنجی از پاسخگویان در مورد اینکه "رئیس‌جمهور جدید تا چه اندازه می‌تواند به رشد تولید و شکوفایی آن کمک کند" سوال پرسیده شده است.

نظر ۱۰.۴ درصد از پاسخگویان این بوده است که رئیس‌جمهور جدید به میزان خیلی کمی خواهد توانست به رشد تولید و شکوفایی آن کمک کند، ۲۳.۹ درصد هم گفته‌اند رئیس‌جمهور منتخب در این زمینه به میزان کمی موفق خواهد شد.

در مقابل، ۴۲.۶ درصد بیان کردند که رئیس‌جمهور در زمینه کمک به رشد تولید به میزان زیادی موفق و ۲۱ درصد نظرشان این بوده است که رئیس‌جمهور در حل این مسئله به میزان خیلی زیادی موفق خواهد شد.

درمجموع ۶۳.۶ درصد از مردم به رشد تولید در دولت چهاردهم به میزان زیاد و خیلی زیاد امیدوارند.

۲ درصد از پاسخگویان در این زمینه هیچ نظری نداشته و اظهار بی‌اطلاعی کردند و ۰.۱ دهم درصد به این سوال پاسخ نداده‌اند.

این نظرسنجی در تیرماه امسال پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از بیش از یک هزار نفر از شهروندان سراسر کشور و توسط مرکز افکارسنجی سرمایه انجام‌شده است.

شاخص امیدواری به بهبود وضعیت صنعت خودرو

در ادامه این نظرسنجی، از پاسخگویان در مورد اینکه "رئیس‌جمهور جدید تا چه اندازه می‌تواند وضعیت تولید خودرو داخلی و واردات خودرو خارجی را سامان دهد" سوال پرسیده شده است؛ نظر ۱۳.۴ درصد از پاسخگویان این بوده است که رئیس‌جمهور منتخب به میزان خیلی کمی خواهد توانست وضعیت تولید خودرو داخلی و واردات خودرو خارجی را سامان ببخشد، ۲۳ درصد گفته‌اند رئیس‌جمهور منتخب در این زمینه به میزان کمی موفق خواهد شد، ۳۷.۲ درصد بیان کردند رئیس‌جمهور در به کار بستن راهکار‌های مؤثر در راستای سامان‌بخشیدن به وضعیت تولید خودرو داخلی و واردات خودرو خارجی به میزان زیادی موفق و ۲۲.۶ درصد نظرشان این بوده است که رئیس‌جمهور در همین رابطه به میزان خیلی زیادی موفق خواهد شد.

۳.۴ درصد از پاسخگویان در این زمینه هیچ نظری نداشته و اظهار بی‌اطلاعی کردند و ۰.۴ دهم درصد به این سوال پاسخ نداده‌اند.

امیدواری به حمایت از بخش خصوصی

در ادامه این نظرسنجی از پاسخگویان در مورد اینکه "رئیس‌جمهور جدید تا چه اندازه می‌تواند با تقویت بخش خصوصی به اقتصاد کشور کمک کند" سوال پرسیده شده است؛ نظر ۱۰.۳ درصد از پاسخگویان این بوده است که رئیس‌جمهور منتخب به میزان خیلی کمی خواهد توانست با تقویت بخش خصوصی به اقتصاد کشور کمک کند، ۲۵.۲ درصد گفته‌اند رئیس‌جمهور منتخب در این زمینه به میزان کمی موفق خواهد شد، ۴۲.۶ درصد بیان کردند رئیس‌جمهور در جهت کمک به اقتصاد کشور با تقویت بخش خصوصی به میزان زیادی موفق و ۱۷.۵ درصد نظرشان این بوده است که رئیس‌جمهور در همین رابطه به میزان خیلی زیادی موفق خواهد شد.

۳.۷ درصد از پاسخگویان در این زمینه هیچ نظری نداشته و اظهار بی‌اطلاعی کردند و ۰.۷ دهم درصد به این سوال پاسخ نداده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین