تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۷۴۲۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

آخرین وضعیت بازار قراضه در بازار‌های جهانی

آخرین وضعیت بازار قراضه در بازار‌های جهانی
‌می‌متالز - فروش قراضه از بنلوکس به ترکیه و آسیا به دلیل شرایط نامطلوب در بخش‌های فولاد نهایی محدود شده است با این حال، صادرکنندگان قراضه اروپایی به دلیل دشواری در جمع‌آوری قراضه، قیمت‌های خود را ثابت نگه داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه متال اکسپرت، این هفته، تولیدکنندگان فولاد ترکیه خرید قراضه را کاهش دادند، زیرا آنها به مقدار زیادی نیمه‌نهایی ارزان وارد کردند و همچنان با تقاضای ضعیف برای محصولات نهایی مواجه بودند.

بنابراین، کارخانه‌ها فقط دو محموله قراضه از دریا‌های عمیق را خریداری کردند. به خصوص در ابتدای هفته، یک محموله از بریتانیا به ترکیه فروخته شد که در آن HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) به قیمت ۳۸۸ دلار در هر تن CFR قیمت‌گذاری شد.

با این حال، نزدیک به پایان هفته کاری، فشار بر روی قیمت‌ها افزایش یافت و از هلند به قیمت ۳۸۲٫۵ دلار در هر تن CFR ترکیه معامله شد، که ۰٫۵ دلار کمتر از سطح قیمت تثبیت شده در فروش قبلی از بنلوکس بود، اما این معامله توسط طرفین تأیید نشده است.

ارزیابی قیمت صادرات قراضه بنلوکس به میزان ۱ دلار در هر تن کاهش یافت و به ۳۸۳ دلار در هر تن CFR ترکیه رسید.

در سویی دیگر فعالیت در بازار قراضه خارجی ویتنام در هفته‌ای که از ۲۲ ژوئیه آغاز شد، به دلیل شرایط نامساعد جوی که بخش فولاد نهایی را تحت تأثیر قرار داد، پایین ماند و قیمت‌ها اندکی کاهش یافت یا بدون تغییر باقی ماند. انتظارات بدبینانه هستند.

پیشنهادات برای قراضه حجیم H۲ ژاپنی به قیمت ۳۶۵ دلار در هر تن CFR ویتنام ارائه شد که در مقایسه با ۳۶۵-۳۷۰ دلار در هر تن CFR در هفته قبل کاهش یافته است. این کاهش جزئی به دلیل تقاضای کم از سوی خریداران ویتنامی و همچنین اصول ضعیف در مقاصد جایگزین برای تأمین‌کنندگان قراضه منشأ ژاپن، به ویژه کره جنوبی و تایوان بود. علاوه بر این، قیمت‌های خرید در بازار داخلی ژاپن همچنان روند نزولی را دنبال کردند.

اواخر این هفته، شرکت توکیو استیل، بزرگترین تولیدکننده فولاد EAF در ژاپن، قیمت‌های خرید خود را برای چهارمین بار از اواسط ژوئیه بازنگری کرد و خرید از ۱۰۰۰-۲۰۰۰ ین (۷-۱۳ دلار) بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین