تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۷۵۵۰
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پارک‌های شیمیایی و خوشه‌های صنعتی در مجاورت استان‎ها ایجاد می‌شوند

پارک‌های شیمیایی و خوشه‌های صنعتی در مجاورت استان‎ها ایجاد می‌شوند
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ایجاد پارک‌های شیمیایی و خوشه‌های صنعتی در مجاورت استان‌ها خبر داد و گفت: یکی از راهبرد‌های مؤثر تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی، تنوع‌بخشی سبد محصولات پتروشیمی همسو با ایجاد ارزش افروده در مسیر تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی است.

به گزارش می متالز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «مرتضی شاهمیرزایی» روز سه‌شنبه (نهم مرداد) در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پلاستیک و رنگ و رزین مشهد، با اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان‌ها، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای شناسایی استعدادهای مختلف در استان‌ها باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دست مانند نمایشگاه ایران‌پلاست، می‌تواند الگوی مناسبی از توسعه و پیشرفت صنعت باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: هم‌اکنون صنعت پلیمر و پلاستیک، بیش از ۱۰درصد از کل صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص داده است، بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی «پلاست» در کشور، اهمیت حوزه صنایع پایین‌دست را دوچندان می‌کند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه «مشهدپلاست» رویدادی برای نمایش توانمندی و پیشرفت صنایع پایین‌دست در شمال شرق کشور است، گفت: با توجه به وجود بازارهای هدف و راهبردی در همسایگی کشورمان، مانند پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و دسترسی به کشورهای آسیای میانه، تقویت خوشه شمال شرق کشور سبب افزایش صادرات، اشتغال و شکوفایی صنایع گوناگون در این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه حجم تولید و تنوع سبد محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: حدود ۲۰ طرح صنعت پتروشیمی آماده بهره‌برداری کامل در سال جهش تولید است که از این تعداد تاکنون ۶ طرح گشایش یافته و به تولید رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تا پایان برنامه هشتم توسعه، ۱۲۰ طرح کوچک و بزرگ در صنعت پتروشیمی عملیاتی می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون ۸۰ مجتمع پتروشیمی در سراسر کشور فعال است که بر اساس مطالعات آمایش سرزمین، این تعداد به زودی به ۲۰۰ مجتمع پتروشیمی می‌رسد.

شاهمیرزایی با تأکید بر پیاده‌سازی هدف تنوع‌بخشی سبد محصولات پتروشیمی یادآور شد: یکی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی، ایجاد و تقویت پارک‌های شیمیایی و خوشه‌های صنعتی در مجاورت استان‌ها به منظور ایجاد ارزش افزوده در مسیر تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی است.

وی با اشاره به بومی‌سازی کاتالیست‌ها در سه سال گذشته، گفت: جشن خودکفایی کاتالیست‌ها در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ با حضور همه فعالان و صنعتگران حوزه پتروشیمی برگزار می‌شود.

منبع: شانا

عناوین برگزیده