تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۰۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰ هفته تا صعود بورس

۱۰ هفته تا صعود بورس
‌می‌متالز - اکنون بعد از ۶۵ هفته نزول و اصلاح، شاخص هموزن به محدوده حمایتی جذابی برای سرمایه‌گذاری نزدیک شده است. شاخص هموزن در نمای هفتگی در یک کانال صعودی قرار دارد؛ که نشان‌دهنده واکنش بسیار دقیق تقارن‌های قیمتی و زمانی در موج‌های بازار خواهد بود. تک‌موج اصلاحی شماره ۲ از سقف قیمتی موج ۱ حرکت اصلاحی خود را آغاز کرده و در ۷۵ هفته اصلاح، تقریبا ۴۰ درصد از قیمت موج قبل را اصلاح کرده است. در تک‌موج اصلاحی شماره ۴ دوباره شاهد همان جنس حرکت که در تک‌موج اصلاحی شماره ۲ رخ داده است، هستیم که در این صورت بازار باید تا ۱۰ هفته آینده از نظر قیمتی حداقل ۱۰۰ هزار واحد دیگر نزول کند.

به گزارش می‌متالز، در تک‌موج شماره ۴ تاکنون بازار بیش از ۲۶درصد از نظر قیمتی نزول داشته؛ اما همان‌طور که گفته شد اگر بخواهیم طبق تقارن‌های زمانی و قیمتی پیش برویم، شاخص هموزن باید به محدوده مرز۵۵۰هزار واحدی برسد تا از نظر تقارن قیمتی به محدوده مورد نظر و کف کانال صعودی ما برسد، نقطه‌ای که برای سرمایه‌گذاری مطلوب است. به علاوه با نزدیک شدن به پایان اصلاح زمانی در تک‌موج ۴، که تاکنون ۶۵ هفته از اصلاح زمانی خود را انجام داده است، می‌توان بیان کرد که این موج در حال تشکیل واگرایی مخفی مثبت است که نشانه بسیار خوبی برای برگشت بازار قلمداد می‌شود. در این صورت حتی اگر شاخص کل هموزن از منظر قیمتی به هدف خود (کف کانال بلندمدتی) نرسیده باشد، می‌توانیم به صورت پله‌ای در ۱۰ هفته آینده وارد بازار شویم، چراکه زمان بر قیمت ارجحیت دارد و فرصت خرید سهام در قیمت‌های مناسب را از دست خواهیم داد. بعد از پایان اصلاح قیمتی، زمانی و تثبیت پیوت ۴ در نقطه علامت‌گذاری‌شده بازار وارد روند صعودی می‌شود.

در صورت برگشت بازار از منطقه زمانی و قیمتی مشخص‌شده می‌توان حرکتی مشابه تک‌موج ۳ برای بازار متصور بود. تک‌موج صعودی ۳ از نظر زمانی ۶۶ هفته به طول انجامید؛ بنابراین اگر بخواهیم این تقارن را برای موج پیش رو (تک‌موج ۵) درنظر بگیریم، می‌توانیم شاهد ۶۶ هفته صعود در شاخص هموزن و بازار باشیم. در این صورت هدف شاخص هموزن می‌تواند سقف کانال و محدوده قیمتی یک‌میلیون و پانصد‌هزار واحد باشد.

مهدی محمدی/ تحلیلگر بازار سرمایه

۱۰ هفته تا صعود بورس

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده