تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۰۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افت حاشیه سود بی‌ام‌و

افت حاشیه سود بی‌ام‌و
‌می‌متالز - بی‌ام‌و حاشیه سود کمتر از حد انتظار را در بخش اصلی خودروسازی خود در سه‌ماهه دوم گزارش کرد، زیرا رقابت شدید و تقاضای ضعیف در چین بر فروش این خودروساز لوکس تاثیر گذاشته است.

به گزارش می‌متالز، حاشیه سود قبل از بهره و مالیات این خودروساز آلمانی در بخش خودرو‌های خود از ۹.۲درصد در مدت مشابه سال گذشته به ۸.۴درصد کاهش یافت که کمتر از ۸.۷درصد مورد انتظار تحلیلگران است.

بی‌ام‌و همچنین به سطح بالایی از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و انتظار می‌رود رکورد هزینه‌های این خودروساز برای بازسازی مدل و خودرو‌های برقی در سال جاری به اوج خود برسد.

این شرکت دستورالعمل خود را برای سال ۲۰۲۴ تایید کرد و کاهش جزئی در درآمد‌های گروه قبل از مالیات را به دلیل هزینه‌های بالاتر مربوط به تحقیق و توسعه، تولید و کارکنان، نشان داد.

حاشیه سود بخش خودروی بی‌ام‌و در سه‌ماهه دوم در پایین‌ترین سطح محدوده هدف کل سال شرکت، یعنی ۸ تا ۱۰درصد، قرار گرفت. بی‌ام‌و و همتایانش در بازار کلیدی خود در چین تحت فشار هستند، جایی که خودروسازان محلی با خودرو‌های برقی ارزان‌تر سهم خود را افزایش داده و رقبای اروپایی را مجبور به کاهش قیمت می‌کنند.

طبق گزارش ایسنا از رویترز، این خودروساز مستقر در مونیخ در شش‌ماهه اول سال شاهد کاهش چهاردرصدی در فروش خود در چین بود، اما عملکرد بهتری نسبت به فولکس‌واگن و مرسدس در منطقه داشت.

بی‌ام‌و در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار دارد وضعیت اقتصادی چین در سه‌ماهه سوم تثبیت شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده