تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۱۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بهای فلز صنعتی پرکاربرد از کف چهار ماهه بلند شد

سنگ ‏‏‌آهن در مسیر ترمیم قیمت؟

سنگ ‏‏‌آهن در مسیر ترمیم قیمت؟
می متالز - رصد آمارهای مربوط به تغییرات بهای سنگ‌‌‌ آهن در بازار جهانی از ثبت علائم اولیه قرار گرفتن بهای این سنگ معدنی پرکاربرد در مسیر ترمیم و رشد مثبت خبر می‌دهد. داده‌‌‌های جهانی نشان می‌دهد، بهای سنگ‌‌‌ آهن در معاملات جهانی از پایین‌‌‌ترین سطح چهارماه اخیر برگشته و با رشد مثبت همراه شده است.

سنگ ‏‏‌آهن در مسیر ترمیم قیمت؟

به گزارش می‌متالز، دیروز بر اساس اطلاعات درج‌ شده در وب‌سایت trading economics، قیمت محموله‌های سنگ‌ آهن با محتوای آهن ۶۲ درصدی به ۱۰۴ دلار به ازای هر تن رسید و از پایین‌ترین سطح چهارماهه خود بازگشت، زیرا رهبران چین در جلسه هفته گذشته دفتر سیاسی متعهد شدند اقدامات حمایتی را افزایش دهند و اعتماد بازار را تثبیت کنند. در این نشست بر نیاز به افزایش مصرف برای تحقق اهداف رشد، اتخاذ رویکرد‌های جدید و برخی تغییر رویکرد‌ها مبنی بر تمرکز بر پروژه‌های زیربنایی تاکید شد. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی در چین به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی سنگ آهن، با سرعت کمی در ماه ژوئیه کاهش یافته است. همچنین رشد بخش خدمات به پایین‌ترین حد در هشت‌ماه گذشته رسیده است. این شرایط به کاهش پی‌درپی بهای سنگ آهن در معاملات جهانی منجر شد و حتی برخی روز‌ها در یک‌ماه اخیر با از دست دادن کانال ۱۰۰ دلاری به کمترین سطح چهارماهه سقوط کرد. با این حال، با مشاهده علائم اولیه مربوط به قرار گرفتن سنگ آهن در مسیر ترمیم قیمتی، تحلیلگران همچنین به اجرای قریب‌الوقوع استاندارد‌های جدید میلگرد فولادی در چین اشاره می‌کنند که می‌تواند باعث افزایش فروش موجودی سنگ آهن در این کشور به‌عنوان پرمصرف‌ترین بازار این سنگ معدنی پرکاربرد شود. تحولات اخیر قیمتی در بازار سنگ آهن در حالی رقم خورده است که معدنچیان سنگ‌ آهن در استرالیا و برزیل محموله‌های خود را در ماه ژوئن برای دستیابی به اهداف رشد سه‌ ماهه تولید افزایش دادند.

گزارش‌های جهانی حاکی از آن است که ریوتینتو، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌ آهن جهان، وضعیت درآمد‌های اساسی خود در نیمه اول ۲۰۲۴ را در روز چهارشنبه، ۳۱ ژوئیه، گزارش کرد و اظهارنظر‌های خوش‌بینانه آن در مورد سیاست‌های جدید چین باعث افزایش قرارداد‌های سنگ‌ آهن و رشد قیمت آن شد. امیدواری‌ها نسبت به اعمال محرک‌های بیشتر از سوی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان تقویت شده و اثر خود را بر بهای سنگ آهن منعکس کرده است. اگرچه انتشار نتایج تازه‌ترین نظرسنجی رسمی موسوم به PMI حاوی روایت شرکت‌ها و فعالان صنعت از وضعیت فعلی و پیش روی کسب‌وکار‌ها در کشور چین، نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در این کشور به پایین‌ترین حد در پنج‌ماه گذشته رسیده است. اما مقامات برنامه‌ریز دولتی اعلام کرده اند، چین توانایی و اطمینان برای دستیابی به هدف رشد سالانه اقتصاد خود در حدود ۵‌ درصد را دارد و برای افزایش فعال تقاضای داخلی تلاش خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده