تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۸۱۵۴
سرویس خبر : صنایع کوچک
در آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان مطرح شد؛

کاهش ۵۰ درصدی هزینه تفکیک قطعات زمین در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

کاهش ۵۰ درصدی هزینه تفکیک قطعات زمین در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
‌می‌متالز - معاون وزیر صمت از کاهش ۵۰ درصدی هزینه تفکیک قطعات زمین در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان با حضور «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، «هاشمی» استاندار سمنان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمع کثیری از فعالین اقتصادی استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان برگزاری شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این آیین، ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار به همه فعالان این عرصه فرارسیدن روز ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک را نیز به تمام تلاش‌گران عرصه تولید و صنعت تبریک و تهنیت گفت.

مقیمی اظهار کرد: ۴۳ درصد اشتغال صنعتی کشور توسط صنایع کوچک ایجاد شده است و ۱۴ و نیم درصد GDP بخش صنعت در کشور به این صنایع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک ۹۴ درصد از صنایع فعال کشور را شامل می‌شوند، افزود: ۲۰ اصلاحیه در دستورالعمل حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، صنفی و فناوری در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این اصلاحات در راستای تسهیل‌گری، بهبود فضای کسب و کار، توجه به زنجیره ارزش راهبردی ... صورت گرفته است.

مقیمی، ادامه داد: برای تسهیل گری در بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی، مدت باز پرداخت اقساط قرارداد تا سقف ۴۸ ماه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و ۳۶ ماه برای سایر صنایع افزایش یافته است.

وی، تصریح کرد: در راستای بهره‌مندی بیشتر واحد‌های امکان و اجازه تفکیک اراضی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی وجود دارد و نیز ۵۰ درصد هزینه تفکیک قطعات زمین در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاهش یافته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به ناترازی تولید انرژی و قطع برق واحد‌های صنعتی نیروگاه‌های خورشیدی به صورت مشارکتی ایجاد می‌شود.

«یادگار احمدی» مدیرکل صمت استان سمنان نیز در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان، اظهار کرد: میزان استخراج معادن استان در سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون تن بوده است که از این حیث استان سمنان رتبه دوم کشوری را داراست.

وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه فعالیت دارند که زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صمت استان سمنان، اضافه کرد: بهره‌بری و توسعه واحد‌های صنعتی استان سمنان باید مدنظر ما مسوولان قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه، یک هزار و ۵۴۷ طرح صنعتی در استان سمنان وجود دارد، ادامه داد: در سال گذشته، ۵۲۷ میلیون دلار تخصیص ارز برای واحد‌های صنعتی استان گرفته شد و امسال نیز یک میلیارد و ۷۸ میلیون دلار سهمیه برای واحد‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.

احمدی، تصریح کرد: ۵۹۶ میلیارد ریال در ۴ ماهه نخست امسال میزان وصول حقوق دولتی معادن استان سمنان بوده است.

«محمدرضا باقری» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، نیز در این آیین خاطر نشان کرد: با توجه به تنش آبی شدید بخش صنعت یکی از اولویت‌های اساسی این شرکت تامین‌ای پایدار برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوده است.

وی بیان کرد: در این راستا ۴۸۷ لیتر بر ثانیه طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی اب و پساب تامین شده است که عملیات اجرایی خط انتقال ۴۲۵ لیر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، یادآور شد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ مگاوات برق برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تامین شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ۲ پست برق ۱۶۰ مگاواتی در این مدت افتتاح و قرارداد ایجاد یک پست برق ۸۰ مگاوات منعقد شده است.

باقری همچنین گفت: تولید ۹ مگاوات برق خورشیدی و آماده سازی ۳۳۳ هکتار زمین جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران حوزه تولید برق خورشیدی از اقدامات این شرکت در حوزه تامین برق خورشیدی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده