تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرایط دریافت وام خوداشتغالی ۴ میلیارد تومانی

شرایط دریافت وام خوداشتغالی ۴ میلیارد تومانی
‌می‌متالز - وام خود‌اشتغالی چهار میلیارد تومانی به کارفرمایانی که قصد ایجاد کسب‌و‌کار جدید دارند پرداخت می‌شود. سقف این وام برای مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون تومان است. وام خود‌اشتغالی و مشاغل خانگی، از نوع قرض الحسنه است که با کارمزد ۴درصدی به مشتریان عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، متقاضیان می‌توانند برای ایجاد یا گسترش مشاغل خانگی خود به صورت انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. در طرح کارفرمایی نیز برای ایجاد مشاغل با حداقل ۴۰ نفر کارمند، کارفرما می‌تواند وام چهار میلیارد تومانی دریافت کند. مشمولان این طرح کسانی هستند که از طرف کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید یا سازمان امور ایثارگران معرفی نامه داشته باشند. وام گیرنده باید از پیش از ثبت نام برای دریافت وام خود‌اشتغالی، در حساب خود حداقل مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان را سپرده گذاری کند. مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ و ۸۴ ماه مشخص شده است. همچنین وام گیرنده نباید به بانک بدهکار و دارای چک برگشتی باشد.

ضمانت بازپرداخت اقساط طرح خود‌اشتغالی به نسبت مبلغ دریافتی می‌تواند متفاوت باشد. چنانچه وام گیرنده به طور انفرادی ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کند، باید سفته تضمینی با ضمانت دو نفر ضامن معتبر و یک گواهی کسر اقساط به شعبه مورد نظر ارائه کند. اما اگر تسهیلات دریافتی از ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان باشد، وام گیرنده ملزم به ارائه سفته تضمینی با ضمانت دو نفر ضامن معتبر و دو گواهی کسر اقساط خواهد بود. حال اگر وام گیرنده موفق به دریافت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات شود، فقط می‌تواند با ارائه وثایق نوع اول اعم از وجه نقد و اموال غیرمنقول، این تسهیلات را دریافت کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده