تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۲۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات و واردات در چین برعکس شد

صادرات و واردات در چین برعکس شد
‌می‌متالز - رشد صادرات چین در ماه جولای به پایین‌ترین حد در ۳ ماه گذشته کاهش یافت، اما واردات به شدت افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های گمرک چین نشان داد که صادرات چین در ماه جولای نسبت به سال قبل ۷ درصد افزایش یافت که سرعت رشد کم‌تری نسبت به ژوئن و ضعیف‌ترین از آوریل بود، اما واردات با نرخ قوی ۷.۲ درصد افزایش یافت.

این در مقایسه با پیش‌بینی رشد ۹.۷ درصدی صادرات و افزایش ۳.۵ درصدی واردات از نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان است. در ماه ژوئن، صادرات ۸.۶ درصد افزایش یافت در حالی که واردات ۲.۳ درصد کاهش یافت. رشد واردات در ماه جولای سریع‌ترین رشد در سه ماه گذشته بود.

با وجود تلاش‌های دولت چین برای تحریک تقاضای داخلی پس از همه‌گیری، دومین اقتصاد بزرگ جهان برای به دست آوردن شتاب تلاش کرده است. رکود طولانی‌مدت دارایی و ترس از امنیت شغلی اعتماد مصرف‌کننده را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مازاد تجاری چین در ماه جولای به ۸۴.۶۵ میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که پیش‌بینی ۹۹ میلیارد دلار و ۹۹.۰۵ میلیارد دلار در ژوئن ثبت شده بود.

طبق گزارش رویترز، ایالات متحده بار‌ها این مازاد را به عنوان شواهدی از مزایای تجاری شرکت‌های چینی برجسته کرده است. اقتصاد چین در سه ماهه دوم ۴.۷ درصد رشد کرد که کم‌تر از حد انتظار بود و این امر باعث حفظ درخواست‌ها برای سیاست‌گذاران در ارائه حمایت بیشتر برای رسیدن به هدف رشد کل سال دولت در حدود ۵ درصد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده