تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۸۲۷۹
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس خبر داد

برآورد صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی پردیس در ۱۴۰۳

برآورد صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی پردیس در ۱۴۰۳
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس فروش صادراتی این مجتمع را ۹۰۰ میلیون دلار تا پایان ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرد و گفت: پردیس پارسال ۸۶۳ میلیون دلار فروش حاصل از صادرات داشته و این حجم در ۶ ماه نخست سال مالی ۱۴۰۳ به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از پتروشیمی پردیس، «سیدمحمدرضا میری‌لواسانی» با گرامیداشت بیست‌وششمین سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در سال مالی ۱۴۰۳ بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار به رکورد تولید ماهانه ۳۰۰ هزار تن طی سه ماه پیاپی دست یافتیم و در ۱۰ ماه سال مالی، تولید تجمعی به ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تن رسید. پیش‌بینی می‌شود تولید تجمعی پردیس تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ به رکورد ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی و معادل ۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تن برسد که رکوردی تاریخی در دوره تأسیس این شرکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه فروش در پتروشیمی پردیس شخص‌محور نیست، افزود: به همین منظور با رونمایی از سامانه یکپارچه سیمرغ، اصل شفافیت در صنعت پتروشیمی معنادار شد. با این سامانه تولید و فروش پردیس به طور کامل در اختیار پارسیان، غدیر و وزارت دفاع است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های «شپدیس» گفت: هرچند سود این شرکت از فروش با افزایش ۴۱ درصدی روبه‌رو خواهد شد، اما به دلیل افزایش هزینه‌ها، سود پردیس تا پایان سال ۲۳ همت (هزار میلیارد تومان) برآورد می‌شود.

میری‌لواسانی درباره حجم فروش و سود قابل پیش‌بینی پتروشیمی پردیس در ۱۴۰۳ گفت: اوره همچنان صنعتی سودده است و ما بیشترین سود را در میان رقبا داشتیم، امسال تا پایان تیرماه ۳۳،۶ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم و پیش‌بینی می‌شود که حجم فروش تا پایان سال به بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال فروش صادراتی پتروشیمی پردیس به ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسد، اعلام کرد: پردیس، دومین شرکت در صادرات محصولات غیرنفتی به شمار می‌رود، به طوری که پارسال ۸۶۳ میلیون دلار فروش حاصل از صادرات داشته و این حجم در ۶ ماه نخست سال مالی جاری به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس توضیح داد: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر برای حل چالش تأمین خوراک گاز، با چند شرکت دانش‌بنیان به‌دنبال تولید مینی‌ال‌ان‌جی است.

میری‌لواسانی درباره فعالیت‌های پتروشیمی پردیس در حوزه مسوولیت اجتماعی گفت: مبلغ ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مسوولیت اجتماعی پردیس از سوی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تأیید شده است.

منبع: شانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین