تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۱۳۰
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

برنامه‌های کارگروه نظارت بر اجرای احکام انرژی قانون برنامه هفتم/ دولت برای پیش‌بینی‌پذیر شدن نرخ خوراک به مجلس پیشنهاد ارائه دهد

برنامه‌های کارگروه نظارت بر اجرای احکام انرژی قانون برنامه هفتم/ دولت برای پیش‌بینی‌پذیر شدن نرخ خوراک به مجلس پیشنهاد ارائه دهد
‌می‌متالز - رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی با اشاره به جزییات تاسیس کارگروه راهبردی و نظارت بر اجرای احکام انرژی برنامه هفتم توسعه در مجلس، تاکید کرد: اگر دولت برای یکسری موضوعات، از جمله «پیش‌بینی‌پذیر شدن نرخ خوراک» به پارلمان پیشنهاد ارائه دهد، کمیسیون انرژی و کارگروه‌های مرتبط، آن را پیگیری خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، «رمضانعلی سنگدوینی» در توضیح برنامه‌های تشکیل کارگروه کارگروه راهبردی و نظارت بر اجرای احکام مرتبط با حوزه انرژی در کمیسیون انرژی مجلس، گفت: با توجه به احکام انرژی موجود در برنامه هفتم توسعه، قرار شد کارگروهی در کمیسیون انرژی برای پیگیری و اجرای این احکام تشکیل شود.

پیش‌بینی‌پذیر شدن نرخ خوراک

او در پاسخ به این پرسش که آیا این کارگروه به پیش‌بینی‌پذیر شدن نرخ خوراک هم کمک خواهد کرد یا خیر؟ افزود: به طور کلی، نظارت بر اجرای تمام احکام انرژی برنامه هفتم توسعه در دستورکار جدی کارگروه قرار می‌گیرد. اگر برای یکسری مباحث از جمله «پیش‌بینی‌پذیر شدن نرخ خوراک» دولت یا کمیسیون‌های مختلف مجلس پیشنهادی ارائه کنند، به طور قطع، کمیسیون انرژی مجلس و همچنین کارگروه مذکور پیگیر جدی آن خواهند بود.

کمیسیون انرژی پیشرو برای اجرای احکام برنامه هفتم توسعه

سنگدوینی با بیان اینکه قرار بر این است به محض تشکیل کارگروه راهبردی و نظارت بر اجرای احکام انرژی، احکام مربوط به کمیسیون انرژی به منظور اجرایی شدن پیگیری شود، اعلام کرد: کمیسیون انرژی همه کارگروه‌ها و کمیته‌های خود را مشخص کرده است و کار خود را با کمک این کارگروه‌ها شروع می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اهمیت صنایع مختلف پتروشیمی، پتروپالایشگاه و همچنین فولادی در اقتصاد ایران گفت: با توجه این موضوع کمیسیون انرژی بیش از پیش برای توسعه صنایع مذکور تلاش خواهد کرد. با تشکیل کارگروه، کمیسیون به مسائل و مشکلات صنایع فوق می‌پردازد و برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌های موجود برنامه‌ریزی و اقدام خواهد کرد.

پیگیری راهکار‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کاهش ناترازی انرژی

این گزارش حاکی است: از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های کاری پیشنهادی نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس برای پیگیری بیشتر با کمک و همکاری این کارگروه، می‌توان به استفاده و جایگزینی انرژی‌های نو با نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، نظارت دقیق بر منابع و مصارف حوزه انرژی، پیگیری راهکار‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کاهش ناترازی گاز و برق، تلاش برای ایجاد مشوق با هدف ورود بخش خصوصی به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، بروزرسانی تجهیزات و تأسیسات فرسوده ناوگانی در حوزه‌های مختلف انرژی اشاره کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین