تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۳۱۰
سرویس خبر : انرژی

پتروشیمی بندرامام رشد صد درصدی صادرات در ۴ ماهه اول سال را ثبت کرد/ شکسته شدن رکورد ۶ ساله صادرات برای ارزآوری در اقتصاد کشور

پتروشیمی بندرامام رشد صد درصدی صادرات در ۴ ماهه اول سال را ثبت کرد/ شکسته شدن رکورد ۶ ساله صادرات برای ارزآوری در اقتصاد کشور
‌می‌متالز - پتروشیمی بندرامام در چهار ماه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد صد درصدی صادرات را بدست آورد.

به گزارش می‌متالز، پتروشیمی بندرامام علاوه بر اولویت عرضه محصولات در داخل کشور و همچنین برای تحقق بخشیدن به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۴۰ هزار تن محصول صادر کرد که علاوه بر رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته و ارزآوری و رشد اقتصادی برای کشور، رکورد ۶ ساله صادرات در مدت مشابه ۴ ماه اول سال را به ثبت رساند.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام شمار محصولات این مجتمع را ۳۱ محصول عنوان کرد که در برنامه‌های بندرامام نوین تعداد آنها به ۴۰ محصول خواهد رسید.

افزایش محصولات تولیدی این مجتمع علاوه بر عرضه در بازار داخلی می‌تواند به صادرات بیشتری نیز منجر شود که این افزایش صادرات نقش مهمی در ارزآوری برای اقتصاد کشور دارد.

این مجتمع در راستای تحقق برنامه‌های بندرامام نوین در سال گذشته نیز در مجموع بیش از یک میلیون تن محصول صادر کرد و علاوه بر ارزآوری در شرایط تحریم، رکورد ۵ ساله صادرات را ثبت کرد.

لازم به ذکر است این پتروشیمی در بهار امسال علیرغم تعمیرات اساسی ۳ واحد مجتمع، نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد ۷ درصدی تولید را بدست آورد و رکورد تولید در فصل بهار را بعد از ۵ سال شکست.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین