تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۸۳۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع خبر داد:

پیش‌بینی عدم‌النفع ۱.۵ همتی فولاد ارفع از قطعی برق تا پایان فصل تابستان

پیش‌بینی عدم‌النفع ۱.۵ همتی فولاد ارفع از قطعی برق تا پایان فصل تابستان
‌می‌متالز - محسن خسروجردی، معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع گفت: عدم‌النفع شرکت فولاد ارفع در تیر و مردادماه رقمی حدود هزار میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود مجموع آن در تا پایان فصل تابستان به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش می‌متالز، «محسن خسروجردی» از ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش فولاد در سال توسط شرکت فولاد ارفع خبر داد و گفت: این شرکت در تیر و مردادماه ۱۴۰۳ به دلیل قطعی برق با کاهش ۱۴۱ هزار تنی در تولید شمش فولاد همراه شد.

او ادامه داد: طبق برآورد‌های انجام شده، در صورت تداوم قطعی برق میزان تولید شمش فولاد در شهریورماه رقمی حدود ۸۶.۰۰۰ تن کاهش می‌یابد.

خسروجردی گفت: با این احتساب در مجموع در فصل تابستان به دلیل قطعی برق با ۲۲۷ هزار تن کاهش تولید در شمش فولاد روبه‌رو هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع به میزان عدم‌النفع این شرکت از قطعی برق در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: به دنبال ارزیابی‌های صورت گرفته، عدم‌النفع شرکت فولاد ارفع در تیر و مردادماه حدود هزار میلیارد تومان بوده است.

او ادامه داد: در صورت تداوم قطعی برق، میزان عدم‌النفع این شرکت در شهریورماه به رقمی حدود ۵۵۵ میلیارد تومان می‌رسد که مجموع آن در فصل تابستان مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

خسروجردی گفت: هزینه برق حدود ۹ تا ۱۰ درصد از قیمت تمام‌شده ساخت محصول را تشکیل می‌هد که با توجه به چنین مساله‌ای، افزایش قیمت برق باعث کاهش ۵۴۰ میلیارد تومانی حاشیه سود این شرکت می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع به تاثیرپذیری این شرکت از حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال نرخ خوراک صنایع اشاره کرد و گفت: با توجه به ابطال نرخ خوراک صنایع و شفاف‌سازی در سامانه کدال، این شرکت در دو ماهه تیر و مردادماه سال ۱۴۰۲ متحمل ضرر و زیان ۱۲۲ میلیارد تومانی از این محل شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین