تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۴۱۷
سرویس خبر : انرژی

شیب تند میزان مصرف برق در کشور/ کدام استان‌ها پرمصرف‌اند؟

شیب تند میزان مصرف برق در کشور/ کدام استان‌ها پرمصرف‌اند؟
‌می‌متالز - شیب مصرف برق از ۷:۳۰ صبح تا نیمه روز نشان می‌دهد حدود ۱۲ هزار مگاوات بر نیاز مصرف افزوده می‌شود و این میزان مصرف یعنی به طور متوسط افزایش هر ساعت ۳۰۰۰ مگاوات به تقاضای مصرف برق است.

به گزارش می‌متالز، «مازیار جمشیدی» مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور درباره تقاضای مصرف برق گفت: روز گذشته (جمعه) با وجود تعطیلی، میزان مصرف برق به ۷۲ هزاروسیصدوهفتاد مگاوات رسید که این میزان از تقاضا برای مصرف برق نسبت به روز مشابه در سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش را در بر داشته است.

جمشیدی اضافه کرد: میزان رشدی که در کشور شاهد هستیم در مقایسه با متوسط رشد در سال‌های قبل که حدود ۴.۷ درصد بوده است ۲ برابر شده که نشان‌دهنده رشد بسیار زیاد مصرف است.

وی ادامه داد: دمای هوا برای روز جاری حدود ۳۹.۴ درجه، میانگین وزنی است اگر چه یک مقدار جزئی دمای هوا تغییر کرده است؛ اما آنقدر محسوس نیست که باعث کاهش مصرف برق شود. بنا بر این پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق در کشور به ۷۹ هزار و چهارصد مگاوات در زمان اوج مصرف روزانه برسد؛ که همچنان عدد بسیار بالایی است.

او اشاره کرد: ارزیابی وضعیت شیب مصرف از صبح امروز ساعت ۷:۳۰ تا نیمه روز نشان می‌دهد: حدود ۱۲۰۰۰ مگاوات بر نیاز مصرف افزوده می‌شود و این میزان مصرف یعنی به طور متوسط افزایش هر ساعت ۳۰۰۰ مگاوات به تقاضای مصرف برق یا هر دقیقه ۵۰ مگاوات فشار بیشتر به شبکه برق؛ که معادل مصرف ۵ کارخانه سیمان ۱۰ مگاواتی است.

جمشیدی در خواست کرد: مردم عزیز همچنان با مدیریت بهینه مصرف برق یاریگر خدمت‌گذاران خود در صنعت برق باشند و در ساعت‌های اوج مصرف با اقدامات ساده‌ای مانند کاهش روشنایی‌ها، کاهش دور کولر‌های آبی، تنظیم کولر‌های گازی بر روی دمای ۲۴ درجه و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف و غیرضروی در پایدار شبکه برق کشور سهیم شوند.

وی تذکر داد: پرمصرف‌ترین استان‌های کشور به ترتیب، تهران، خوزستان، فارس، بوشهر و البرز بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین