تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۴۱
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۶۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون توسعه صنعتی شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

ثبت رکورد جدید «ملی مس» در استخراج سنگ سولفور/ عبور از میزان استخراج سال ۱۳۹۷

ثبت رکورد جدید «ملی مس» در استخراج سنگ سولفور/ عبور از میزان استخراج سال ۱۳۹۷
‌می‌متالز - معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی مس گفت: در حوزه استخراج سنگ سولفور، شرکت ملی مس با ثبت رکورد ۱۹ میلیون تن از آخرین رکورد ثبت شده در سال ۱۳۹۷ نیز عبور کرده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «بهروز رحمتی» اظهار کرد: شرکت ملی مس تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ موفق به ثبت مجموع استخراج تاریخی و بی‌نظیر ۹۸ میلیون تن ماده معدنی با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و تولید و ارسال حدود ۱۹ میلیون تن سنگ سولفور جهت فرآوری به کارخانجات تغلیظ با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

وی افزود: این میزان استخراج در بازه زمانی ۴ ماهه نخست سال نشان دهنده این است که شرکت ملی مس با ثبت استخراج ۹۸ میلیون تنی از رکورد ۸۷ میلیون تنی سال قبل نیز عبور کرده است و در حوزه سنگ سولفور شرکت ملی مس با ثبت رکورد ۱۹ میلیون تن سنگ سولفور از آخرین رکورد ثبت شده در سال ۱۳۹۷ نیز عبور کرده است.

معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: همچنین طی این بازه با وجود مشکلات ناشی از کاهش طبیعی عیار معادن مس، مدیریت مصرف برق به دلیل دستورالعمل‌های صادره وزارت نیرو و اورهال‌های مقطعی در کارخانجات تغلیظ، شرکت ملی مس موفق شد از مجموع کارخانجات تغلیظ خود در استان‌های کرمان، آذربایحان شرقی و سیستان و بلوچستان تولید ۴۴۹ هزار تن کنسانتره مس را به ثبت برساند.

وی افزود: در حوزه تولید کنسانتره مولیبدن نیز طی این بازه زمانی با همت و تلاش جهادی پرسنل حدود ۴ هزار و ۸۱ تن کنسانتره مولیبدن تولید شد که نسبت به برنامه رشد بی‌نظیر ۱۴ درصدی داشته است.

رحمتی با بیان اینکه در حوزه تولید مولیبدن آخرین رکورد ثبت شده در بازه زمانی ۴ ماهه در مجتمع مس سونگون به رقم ۱۰۶۴ تن در سال گذشته به ثبت رسیده بود، اظهار کرد: با تلاش همکاران و افزایش بهره‌وری کارخانه مولیبدن سونگون شاهد این هستیم که در ۴ ماهه نخست امسال تولید مولیبدن مجتمع مس سونگون با افزایش بی‌نظیر ۱۰۴ تنی به ۱۱۶۸ تن رسید.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده