تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۰۳
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۸۳۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

پای موضوع «ساخت داخل» با کسی تعارف نداریم/ شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز‌های صنعت مس را تامین کنند

پای موضوع «ساخت داخل» با کسی تعارف نداریم/ شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز‌های صنعت مس را تامین کنند
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پای موضوع «ساخت داخل» با کسی تعارف نداریم و باید همه ظرفیت‌ها برای تولید داخل قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت مس بسیج شوند.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس خیابانی» در جلسه قرارگاه دانش‌بنیان و ساخت داخل شرکت ملی صنایع مس ایران که با حضور جمعی از معاونین، مدیران مجتمع‌های تولیدی و اعضای این قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسات باید خروجی مثبتی در میزان داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مجموعه شرکت ملی صنایع مس، کاهش ارزبری و حذف وابستگی در حوزه فناروی و تامین تجهیزات داشته باشد.

وی تصریح کرد: وقتی پای ساخت داخل و داخلی‌سازی نیاز‌های فنی و تکنولوژیکی در میان باشد با کسی تعارف نداریم و اجازه هم نمی‌دهیم در این مسیر زمان تلف شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: شرکت ملی مس با تمام توان آماده پذیرش ریسک، بسترسازی و حتی سرمایه‌گذاری روی تولیدات ساخت داخل است و اعتقاد هم داریم که در صورت امکان تهیه حتی یک قطعه کوچک از تولیدکنندگان داخلی، تخصیص یک دلار برای واردات آن، خیانت است.

دکتر مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه موضوع ساخت داخل مورد تاکید مجموعه نظام است، تصریح کرد: باید لیست کامل قطعات و تجهیزات خارجی مورد نیاز بخش‌های مختلف شرکت ملی مس احصاء شده و به همه مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان، شهرک‌های صنعتی، مراکز کارگاهی و تولیدکنندگان بزرگ، پارک‌های علم و فناوری و همه کسانی که امکان داخلی‌سازی قطعه یا تجهیزاتی را دارند، ارسال شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس اگر هر تولیدکننده‌ای بتواند توان فنی خود را برای تولید هریک از این قطعات مورد نیاز، به ما اثبات کند، شرکت ملی صنایع مس با آن تولیدکننده قرارداد خواهد بست و محصول آن را خریداری می‌کنیم.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین