تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۸۶۶۹
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد؛

تشکیل فراکسیون امنیت انرژی مجلس با هدف تأمین آب و برق صنایع

تشکیل فراکسیون امنیت انرژی مجلس با هدف تأمین آب و برق صنایع
می متالز - عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ناترازی‌های موجود در بخش انرژی، ناشی از بی‌توجهی به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، موجب شد برای تشکیل فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار پیش‌قدم شویم.

به گزارش می‌متالز، علی کشوری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با اشاره به تشکیل فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار مجلس، اگفت: با توجه به اینکه آسیب‌های ناشی از خاموشی‌های مکرر برق برای صنایع، به یکی از موضوعات اساسی صاحبان واحد‌های صنعتی تبدیل شده در مجلس دوازدهم فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار تشکیل و اعضای هیات‌رییسه این فراکسیون تعیین شدند.
به گفته وی، هدف از تشکیل این فراکسیون، رشد و توسعه پایداردر حوزه انرژی است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: ناترازی‌های موجود در بخش انرژی ناشی از بی‌توجهی به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا موجب شد برای تشکیل این فراکسیون پیش‌قدم شویم. امیدواریم با تلاش و جدیت دولت و همکاری مجلس شاهد تامین به موقع انرژی برق برای صنایع و همچنین تامین به موقع آب برای حوزه کشاورزی باشیم چرا که ناکارآمدی در این حوزه‌ها به صنایع، بورس و اقتصاد آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که اکثر شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ با کمبود انرژی برق مواجه هستند، گفت: کمبود شدید برق مورد نیازصنایع و اثر آن بر کاهش میزان تولیدات صنعتی باعث شد نمایندگان مجلس، به صورت مداوم، تذکرات لازم و ضروری به وزیران مختلف مبنی بر تامین انرژی مورد نیاز صنایع ارائه دهند.

کشوری با اشاره به این‌که دولت چهاردهم می‌بایست تامین انرژی صنایع را در اولویت قرار دهد، افزود: کمبود آب و برق برای صنایع بزرگ بخش‌های صنعت و کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است، این موضوع موجب شده شهرک‌های صنعتی دچار بحران شوند و میزان تولیدات و سودآوری شرکت‌ها کاهش یابد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده