تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۸۶۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن ملی صنعت لوازم خانگی ایران:

راه‌اندازی خط تولید ورق‌های رنگی فولاد مبارکه با تمرکز بر صنایع لوازم خانگی قابل تقدیر است/ افزایش تولید لوازم خانگی در کشور تا ۲۰ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۳

راه‌اندازی خط تولید ورق‌های رنگی فولاد مبارکه با تمرکز بر صنایع لوازم خانگی قابل تقدیر است/ افزایش تولید لوازم خانگی در کشور تا ۲۰ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۳
‌می‌متالز - دبیر انجمن ملی صنعت لوازم خانگی ایران گفت: فولاد مبارکه برکتی برای کشور است و طی ۳۱ سال فعالیت در وزارت صمت بر این امر تاکید داشته‌ام و برنامه این شرکت در زمینه توسعه تولید ورق سرد و راه‌اندازی خط تولید ورق‌های رنگی به میزان ۱۲۰ هزار تن قابل تقدیر است.

به گزارش می‌متالز، عباس هاشمی، دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی در نشست صمیمی شرکت فولاد مبارکه و شرکای کسب‌وکار عرصه لوازم خانگی فولاد مبارکه را برکتی برای کشور دانست و گفت: من حدود ۳۱ سال در وزارت صمت فعالیت داشتم و همواره بر این امر تاکید دارم.

وی در ادامه با بیان اینکه قشر لوازم خانگی نیز از نجیب‌ترین و اصیل‌ترین قشر صنعتی در کشور هستند، ادامه داد: فعالان صنعت لوازم خانگی در دوران محدودیت‌ها و تحریم‌ها در کشور سنگر اصلی تولید را در کشور در دست داشتند و عملکرد موفقی را از خود به جای گذاشتند.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه تا پنج سال اخیر کل تولید لوازم خانگی در کشور ۹ میلیون دستگاه بوده است، افزود: در سال گذشته این آمار به ۱۸ میلیون دستگاه بوده است و در سال جاری تولید ۲۰ میلیون دستگاه در دستور کار است.

وی اضافه کرد: استفاده از اصطلاح شرکای کسب‌وکار در عنوان این برنامه اصطلاح درستی است، به یاد دارم زمانی که فولاد مبارکه مجبور شد ورق را در بورس عرضه کند، این شرکت بر اساس لیست مشتریان توزیع ورق را داشت که عادلانه هم بود، اما به هر شکل سیاست حاکمیت بر آن شد تا ورق فولاد مبارکه در بورس عرضه شود.

هاشمی افزود: در ابتدای این امر نارسایی‌هایی بود، اما رفته رفته این مشکلات برطرف شد و با همکاری فولاد مبارکه تالار دوم بعد از تالار اصلی ایجاد شد و این امر منجر به تسهیل در تأمین ورق صنعت لوازم خانگی شد.

وی اضافه کرد: برنامه شرکت فولاد مبارکه در زمینه توسعه تولید ورق سرد و راه‌اندازی خط تولید ورق‌های رنگی به میزان ۱۲۰ هزار تن قابل تقدیر است و امیدواریم هر چه زودتر این امر محقق شود.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲ ماه اخیر فروش ورق به صنعت لوازم خانگی اعتباری شده و این اقدام بسیار ارزشمند است و با ادامه این روند همکاری شرایط بهتری برای کشور ایجاد خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده