تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۴۸۵۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار سرد ورق‌های فولادی در میانه تابستان/ ۵۴ درصد از ورق‌های فولادی معامله شدند

بازار سرد ورق‌های فولادی در میانه تابستان/ ۵۴ درصد از ورق‌های فولادی معامله شدند
‌می‌متالز - هفته سوم مردادماه ۷۹۲۰۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۵۳۵۵۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت ۴۳۲۵۰ تن معادل ۵۴ درصد از حجم عرضه مورد معامله قرار گرفت. تنها یک تولیدکننده موفق به فروش تمام حجم عرضه شد و بعضی از تولیدکنندگان کمتر از ۵ درصد محصولات خود را به فروش رساندند.

به گزارش می‌متالز، عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته سوم مردادماه نسبت به دو هفته قبل کمتر بود. دلیل اصلی این اتفاق به تعطیلی روز چهارشنبه بازار سرمایه برمی‌گردد. در نتیجه تنها در سه روز معاملاتی ورق فولادی به فروش رسید و عرضه‌های روی چهارشنبه نیز به شنبه بعد موکول شد.

هفته سوم مردادماه ۷۹۲۰۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۵۳۵۵۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت ۴۳۲۵۰ تن معادل ۵۴ درصد از حجم عرضه مورد معامله قرار گرفت. ریز معاملات این هفته به قرار جدول زیر است:

بازار سرد ورق‌های فولادی در میانه تابستان/ ۵۴ درصد از ورق‌های فولادی معامله شدند

بیشترین تعداد عرضه ورق در بورس کالا طی سال ۱۴۰۳ مربوط به محصول ورق گالوانیزه G بود. این هفته نیز تولیدکنندگان بسیاری از این نوع ورق عرضه کردند. سنگین‌ترین حجم عرضه توسط فولاد مبارکه اصفهان و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری انجام شد. فولاد مبارکه اصفهان ۳۰ هزار تن ورق سرد B برای فروش آگهی کرد و در نتیجه ۲۰۳۵۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت.

ورق خودرو چهارمحال بختیاری نیز ۳۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو عرضه کرد. برای این مقدار ۲۴۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت و در انتها ۱۴۶۰۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. بسیاری از عرضه‌کنندگان موفق به فروش تمام محصولات خود نشدند و حجم معامله برای تعدادی از فروشندگان به کمتر از ۵ درصد می‌رسید. برای مثال گروه صنعتی دانیال استیل ۱۰۵۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تنها ۵۰ تن از آنها مورد معامله عرضه گرفت. تنها ورق خودروی چهارمحال و بختیاری در یک معامله موفق به فروش تمام حجم محصول خود شد. این شرکت ۱۰۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و با توجه به تقاضای ۱۲۰۰ تنی تمام حجم عرضه به فروش رسید.

فعالان بازار انتظار دارند عرضه ورق‌های فولادی در هفته چهارم مردادماه افزایش پیدا کند ولی اینکه تقاضا نیز رشد کند یا نه، باید تا پایان معاملات هفته جاری منتظر بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین