تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۵۰۶۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان مطرح کرد:

عدم توجه به پتانسیل‌های داخل کشور یکی از چالش‌های بزرگ و اساسی در زنجیره تولید فولاد

عدم توجه به پتانسیل‌های داخل کشور یکی از چالش‌های بزرگ و اساسی در زنجیره تولید فولاد
‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالورژی فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (متالکس) که از ۰۶ تا ۰۹ شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد گفت: یکی از چالش‌هایی که اکنون در زنجیره تولید فولاد وجود دارد عدم توجه به پتانسیل داخل کشور است.

به گزارش می‌متالز، حمید شجاعی در گفتگو با خبرنگاران افزود: وقتی به تولیدکنندگان ورق گالوانیزه و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مجموعه‌های داخلی توجه نمی‌شود این امر موجب دلسردی تولیدکنندگان و کاهش رونق بازار تولید می‌گردد و عده‌ای در این میان اقدام به واردات ورق نموده و توازن بازار را بر هم می‌زنند.

شجاعی با تاکید بر لزوم نظارت هرچه بیشتر وزارت صمت در زمینه صدور مجوز واردات بیان کرد: اگر وزارت صمت کنترل و نظارت بیشتری در زمینه صدور مجوز داشته باشد قطعا به پتانسیل‌های داخلی و ظرفیت‌های بالای تولید بهای بیشتری داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم تخصیص ارز کافی به تولیدکنندگان محصولات فولادی اظهار داشت: متاسفانه بعضا در این بازار آشفته تولید و عدم حمایت کافی از سوی وزارت صمت برخی تجار اقدام به واردات ورق‌های گالوانیزه نموده و این واردات متناسب با نیاز کشور نیست و مشکلات زیادی برای شرکت‌های تولیدی ایجاد می‌کند که می‌بایست وزارت صمت در خصوص جلوگیری از واردات محصولات گالوانیزه اقدام جدی نموده و تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

شجاعی خاطرنشان کرد: موضوع قابل توجه دیگر که اخیرا مطرح است صدور مجوز احداث کارخانه جات جدید تولیدی از سوی وزارت صمت است.

وی افزود: میزان مصرف ورق گالوانیزه در کشور در شرایط بهینه ۲ میلیون تن است که در حال حاضر مجوز ظرفیت تولید ۴ میلیون تن صادر شده است و بدیهی است در راستای جلوگیری از ایجاد رکود جدی در حوزه تولید محصولات فولادی می‌بایست زمینه و شرایط برای صادرات تسهیل گردد و در غیر این صورت شاهد هدر رفت سرمایه‌های بسیاری در کشور خواهیم بود و زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور با اختلال شدید مواجه خواهد شد.

بنابراین وزارت صمت باید با کارشناسی دقیق‌تر موضوع صدور مجوزها، مانع ایجاد اختلال و رکود در بازار محصولات گالوانیزه شود.

منبع: ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود