تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۸۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل یو‌اس‌بانک اعلام کرد

اقتصاد آمریکا دچار رکود نمی‌شود

اقتصاد آمریکا دچار رکود نمی‌شود
‌می‌متالز - مدیرعامل یو‌اس‌بانک، یو‌اس‌بانک، گفت که این غول مالی دیگر به‌احتمال رکود اقتصادی در افق اقتصاد آمریکا باور ندارد و اشاره کرد که دولت بایدن و فدرال رزرو پس از مشکلات تورمی سال‌های اخیر به «فرود نرم» دست‌یافته‌اند.

به گزارش می‌متالز، برایان موینهان مدیرعامل یو‌اس‌بانک، یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های مالی در آمریکا می‌گوید که درحالی‌که اقتصاد در حال کند شدن است، هزینه‌های مصرف‌کننده همچنان مطابق با سطوح قبل از همه‌گیری کرونا است. به گفته او گروه پژوهشی این بانک دیگر هیچ رکودی را پیش‌بینی نکرده است. سال گذشته، در همین زمان، رکود داشتیم.

موینهان گفت که نرخ هزینه مصرف‌کننده حدود ۳ درصد است که تقریباً نیمی از نرخ سال گذشته را تشکیل می‌دهد. مصرف‌کنندگان فشار نرخ‌های بالای بهره را احساس می‌کنند، اگرچه علائم هنوز مثبت است.

براساس گزارش یو‌اس‌بانک، نرخ مصرف‌کننده کند شده است. مصرف‌کنندگان آمریکایی در حساب‌های خود پول دارند، اما این حساب‌ها کم‌کم رو به اتمام گذاشته است. باوجوداینکه مصرف‌کنندگان شاغل و در حال کسب درآمد هستند؛ اما سرعت آنها کاهش‌یافته است؛ بنابراین فدرال رزرو در موقعیتی قرار دارد که باید مراقب باشد که سرعت خود را خیلی کاهش ندهد.

یو‌اس‌بانک دو کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را پیش‌بینی کرده است، یکی در نشست ماه آینده و دیگری در ماه دسامبر. موینهان گفت که این بانک همچنین چهار کاهش نرخ را در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده است. فدرال رزرو در نشست جولای خود برخلاف پیش‌بینی‌های بازار‌ها تصمیم گرفت نرخ بهره را کاهش ندهد.

به دنبال گزارش ضعیف مشاغل و بازار کار آمریکا در هفته گذشته و عدم کاهش نرخ بهره، بازار‌های آمریکا به‌سرعت دچار ریزش شدند، هرچند که از آن زمان تاکنون بهبودیافته‌اند. نرخ‌های وام مسکن نیز در هفته‌های اخیر به‌سرعت کاهش‌یافته است، زیرا فروشندگان خود را برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آماده می‌کنند.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده