تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصمیمات جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای ۲ شرکت بورسی

تصمیمات جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای ۲ شرکت بورسی
‌می‌متالز - در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با هدف حمایت از واحد‌های تولیدی، برای ۲ شرکت بورسی تصمیماتی گرفته شد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه، که با هدف حمایت از واحد‌های تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و «عطف به بند (۲) مصوبات یکصدوهفتادمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل ابلاغی به شماره ۲۲۸۸۵۴۴مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ برگزار شد، تصمیماتی برای ۲ شرکت بورسی «سایپا سیتروئن» در استان اصفهان و شرکت «ریل‌پرداز سیر» گرفته شد.

خروج سایپا سیتروئن از سرفصل بدهکاران غیرجاری

در این جلسه با هدف حمایت از سایپا سیتروئن دو تصمیم گرفته شد.

بر این اساس، با توجه به اینکه بدهکار اصلی گروه شرکت سایپا بوده و به واسطه قانون ذی‌نفع واحد برای شرکت سایپا سیتروئن محدودیت ایجاد شده و از طرفی شرکت سایپا برابر تصمیمات اتخاذ شده توسط بانک مرکزی از تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها استثنا شده و شرکت سایپا سیتروئن نیز فاقد هر گونه بدهی و چک برگشتی است و علاوه بر خوش حساب بودن یکی از عمده سهامداران شرکت، سرمایه‌گذار خارجی است، به دلیل حفظ تولید و اشتغال و با توجه به استنثنا کردن بدهکار اصلی، مقرر شد بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید، حفظ اشتغال و سرمایه‌گذاری خارجی تا زمان استثنا بودن گروه شرکت سایپا، شرکت سایپا سیتروئن را از سرفصل بدهکاران غیرجاری خارج کند.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا زمان اقدام بانک مرکزی تمام بانک‌های عامل موظف به ارایه خدمات بانکی به شرکت سایپا سیتروئن باشند.

دو تصمیم برای «ریل‌پرداز سیر»

رسیدگی به مشکلات شرکت «ریل‌پرداز سیر» تصمیم دیگر این جلسه بود.

بر این اساس، مقرر شد کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضمن مکاتبه با قاضی صادرکننده دادنامه شرکت ریل‌پرداز سیر با توجه به ماده ٩١ قانون مدیریت خدمات کشوری درخواست تفسیر دادنامه مذکور را کند و با توجه به تفسیر مذکور نظریه حقوقی را مصوب و به دبیرخانه ستاد ارایه کند.

همچنین، مقرر شد کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به ارائه پیشنهاد برای اصلاح ماده ۹١ قانون مدیریت خدمات کشوری به سبب ارائه به هیات وزیران اقدام لازم را انجام دهد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده