تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۸۷۶۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تعاونی‌ها ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را ساختند نه ۲ میلیون

تعاونی‌ها ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را ساختند نه ۲ میلیون
‌می‌متالز - درحالی نایب رئیس اتاق ایران گفته ۲ میلیون مسکن مهر را تعاونی‌ها ساختند که رقم واقعی مساکن احداث شده و عملکرد تعاونی‌ها در این طرح حدود ۵۰۰ هزار واحد است.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته علی مطیع‌جهانی نائب رئیس اتاق تعاون با بیان این‌که در دولت سیزدهم با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم ۲۰۰ هزار واحد توسط اتاق تعاون ساخته شود، اظهار کرد: در همین تفاهم تامین مصالح ساختمانی ۳۰۰ هزار واحد نیز توسط بخش تعاون انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ۴۰۰۰ تعاونی مسکن در کشور داریم، افزود: بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته شده است.

وی از تشکیل ۱۳ هزار پرونده در کل کشور برای تعاونی‌های مسکن خبر داد و گفت: آمار دقیقی در رابطه با تعداد واحد‌هایی که برای آنها پرونده تشکیل شده در اختیار ندارم.

این در حالی است که بازخوانی اظهارات قائم مقام سابق وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر حکایت از اختلاف فاحش با ادعای نائب رئیس اتاق تعاون درباره ساخت واحد‌های این طرح توسط تعاونی‌ها دارد.

اواخر مردادماه سال ۱۳۹۹ احمد اصغری‌مهرآبادی قائم مقام وقت وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که مجموع واحد‌های مسکن مهر ۲.۲ میلیون واحد است، گفته بود: ۵۵۰ هزار واحد از این تعداد، در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه و ۵۴۰ هزار واحد نیز توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده یا در حال تکمیل است. همچنین ۲۶۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۸۵۰ هزار واحد نیز تحت‌عنوان طرح خودمالکی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲.۲ میلیون واحد مسکن مهر، تاکنون ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد تکمیل شده است؛ حدود ۱۱۰ هزار واحد دارای معارض و در مراجع قضایی دارای پرونده است؛ تعدادی از واحد‌ها نیز فاقد متقاضی است که بخشی از آنها به دیگر طرح‌های مسکن انتقال داده می‌شوند. در این بخش با توجه به محدودیت منابع مالی مسکن مهر، از فرصت استفاده کرده‌ایم و با انتقال این واحد‌ها به طرح اقدام ملی مسکن، از منابع این طرح برای تکمیل واحد‌های باقی‌مانده استفاده می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده