تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۸۶۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس:

قول وزیر پیشنهادی اقتصاد به باز کردن قفل تسهیلات مسکن/ صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، صمت و جهاد کشاورزی بررسی شد

قول وزیر پیشنهادی اقتصاد به باز کردن قفل تسهیلات مسکن/ صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، صمت و جهاد کشاورزی بررسی شد
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، نشست بررسی صلاحت وزرای پیشنهادی صمت، جهاد کشاورزی و اقتصاد در کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست‌های عصر امروز (سه شنبه ۲۳ مردادماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی دولت گفت: در اولین نشست نوبت عصر کمیسیون، برنامه‌های اتابک، وزیر پیشنهادی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را مورد برررسی قرار دادیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: وزیر پیشنهادی در نشست امروز گزارشی از سوابق و برنامه‌ها و سیاست‌های خود را پیرامون مدیریت تولید و قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد، واردات عملیاتی خودرو، صادرات غیرنفتی مطرح کرد و در ادامه اعضای کمیسیون عمران نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون ضرورت توجه به صنتعی‌سازی ساختمان، اجرای ماده ۱۵ قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها در رتبه بندی مشاوران املاک، احداث صنایع آب بر در مناطق دارای ذخایر آبی مناسب، مدیریت سامانه‌های متنوع وزارت صمت، ایجاد زنجیره ارزش برای معادن، اجرای دقیق قوانین بالادستی، جلوگیری از خام‌فروشی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی پرداختند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی مباحث و تاثیر عملکرد وزارت صمت بر فعالیت‌های عمرانی کشور به ویژه ساخت و ساز مسکن مقرر شد جلسه دیگری نیز در کمیسیون برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی برنامه‌های غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: نشست دوم کمیسیون عمران به بررسی صلاحت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی اختصاص داشت، در این نشست گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌های وزیر پیشنهادی در خصوص اجرای قوانین بالادستی به ویژه اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه، رفع تداخلات اراضی، پرداخت پول گندم‌کاران، تامین کود و بذر کشت پاییزی، افزایش سرعت فرآیند سنددار اراضی کشاورزی، توسعه کشت‌های متراکم به دلیل بحران آب، بهبود عملکرد در واحد سطح، استفاده از تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی برای فعال‌تر کردن بورس کالا و حدف واسطه‌های غیرضروری، مدیریت برق چاه‌های آب کشاورزی ارائه شد.

ایری عنوان کرد: نمایندگان حاضر در جلسه نیز هرکدام به بیان دیدگا‌ه‌ها و دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مرتبط با رعایت الگوی کشت، توجه به آمایش سرزمینی، مولدسازی اراضی بلااستفاده وزارت کشاورزی، جذب و استفاده از سهمیه قیر رایگان برای آسفالت جاده‌های بین مزارع، بهبود ابزار‌ها و ماشین آلات کشاورزان، توجه به پروژه‌های آبخیزداری، جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی تبدیل کشاورزی سنتی به نوین، مدیریت واردات برنج و حمایت از کشاورزان برنج کار، رفع مشکلات تامین زمین در استان‌های شمالی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن پرداختند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: نشست بعد از ظهر کمیسیون عمران مجلس با عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت امور دارایی و اقتصاد بود که در همین راستا وی گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌های خود ثبات بخشی به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، مولدسازی دارایی‌های دولت، کاهش ناترازی بانک‌ها و هماهنگی تیم اقتصادی دولت ارائه کرد.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسه نمایندگان نیز نکته نظرات خود را با تاکید بر اهمیت پرداخت تسهیلات مسکن و بهبود روند تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی، اجرای قوانین بالادستی به ویژه برنامه هفتم توسعه در حوزه کنترل نقدینگی و نرخ تورم، مدیریت سرمایه‌های سرگردان مردمی، ناترازی بانکی، پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها، معرفی و بازگشت بدهی ابربدهکاران و ... مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با توجه به اهمیت موضوع مسکن و تاکید نمایندگان بر رونق بخشی به حوزه ساخت و ساز به عنوان موتور پیشران اقتصاد کشور و استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات تکلیفی مطابق با قانون جهش تولید مسکن، نسبت به دو موضوع مهم بازکردن قفل تسهیلات مسکن و ساماندهی ارز چند نرخی در کشور قول داده که امیدواریم در صورت اعتماد نمایندگان به وی، وعده‌های خود را محقق کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده