تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۸۸۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در معاملات روز گذشته بازار سهام

نماد‌های بزرگ خودروساز دسته‌جمعی سرخ‌پوش شدند

نماد‌های بزرگ خودروساز دسته‌جمعی سرخ‌پوش شدند
‌می‌متالز - در دادوستد‌های روز دوشنبه گروه خودرویی نماد‌های این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند. شاخص‌کل بورس نیز باردیگر قرمزپوش بود.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس نماد‌های ایران‌ خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌ خودرو، ایران‌خودوردیزل، گروه بهمن، پارس‌خودرو، کرمان‌خودرو و زامیاد منفی بودند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۹هزار نوبت معاملاتی ۲۲۲میلیون سهم به ارزش ۶۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز یکشنبه با کاهش روبه‌رو بود. ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ‌بر ۱۹۶ هزار میلیارد تومان شد.

بورس همچنان منفی

روز دوشنبه و در جریان معاملات بازار سهام؛ شاخص‌ کل بورس با افت ۴.۷۲۱ واحدی در محدوده یک‌ میلیون و ۹۹۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۸۴۷ واحد در محدوده ۶۳۳هزار واحدی ایستاد. در این بازار نیز ۴.۶میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۴.۲هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افت ۵واحد در محدوده ۱۸هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس هم ۲.۶میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۳.۹هزار میلیارد تومان دادوستد شد.

کارشناسان بازار سهام اعتقاد دارند ارسال نامه سازمان بورس برای درخواست تعریف خط اعتباری یا واریز حداقل ۵۰هزار میلیارد تومان به بازار سهام، اقدام بسیار مثبت و به‌موقعی بود که ازسوی سازمان بورس مورد پیگیری قرار گرفت. در وضعیت فعلی، تزریق این رقم از نقدینگی می‌تواند شوک خوبی در روند کنونی بورس ایجاد کند. باتوجه به کمک این حجم از نقدینگی به بازار، اما تداوم و پایداری روند مثبت بازار نیازمند برخی اقدامات برای رفع کلی مشکلات حاکم بر بورس است.

ورود به‌موقع نقدینگی‌های حمایتی به بازار می‌تواند زمینه‎‌ساز توسعه و رونق بورس و جبران‌کننده ضرر و زیان ایجادشده در بازار باشد. ازسوی‌دیگر هم‌اکنون بازار سهام بسیار ارزنده است.

بورس بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود، اما این موضوع نیز باید موردتوجه قرار بگیرد که پول از محیط‌های پرخطر فرار می‌کند، بنابراین باید خطر‌ها را تشخیص داد و با کمک دولت نسبت‌به مدیریت آنها اقدام کرد. ذکر این نکته ضروری است که فرار پول از بازار سرمایه باعث ایجاد حاشیه در بازار ارز و سکه خواهد شد و درنهایت تولید و اقتصاد را دچار چالش می‌کند. باتوجه به اینکه بورس بسیار ارزنده است، اما در رکود به‌سر می‌برد، دولت باید کمک کند تا پول هیچ ترسی برای ورود به بازار نداشته باشد.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده