تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۸۹۱۳
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران:

مجوز فروش نفتای سنگین توسط "شتران"/ سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی برای بازیابی گاز‌های مشعل "شتران"

مجوز فروش نفتای سنگین توسط
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه درخصوص این شرکت به موضوعاتی را بازگو کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن ایران‌زاد، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در نشست خبری درخصوص راه‌اندازی پروژه بنزین‌سازی اظهار کرد: با راه‌اندازی این واحد ۱.۵ میلیون لیتر به تولید بنزین پالایشگاه اضافه خواهد شد و بنزینی که اکنون تولید می‌کنیم و در اطراف تهران و یا استان‌های شمالی توزیع می‌شود در داخل تهران توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه با خرید پتروشیمی شازند، عملاً به پتروپالایشگاه تبدیل شدیم و با راه‌اندازی واحد RHU و اتصال آن به پتروشیمی اراک، ضریب پیچیدگی ما ۲ واحد افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: تلاش داریم مقدار پیچیدگی پالایشگاه تهران را تا سال ۱۴۱۰ به ۱۲ برسانیم.

وی با اشاره به پتروشیمی شازند توضیح داد: ما برای تکمیل زنجیره ارزش نسبت به خرید پتروشیمی شازند اقدام کردیم. در حال حاضر افزایش خوراک پتروشیمی شازند از طریق محصولات پالایشگاه نفت تهران را بررسی می‌کنیم. 

مدیرعامل پالایشگاه تهران افزود: پتروشیمی شازند ظرفیت صادرات دارد و با توجه به تعریف یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو در پالایشگاه تهران، این پالایشگاه نیز ظرفیت سودآوری در آینده را خواهد داشت.

مدیرعامل "شتران" بیان کرد: همچنین درصدد دریافت مجوز فروش محصولات خاص هستیم. مقاصد صادراتی LPG پالایشگاه تهران افغانستان و پاکستان بوده و صادرات به ترکیه و آفریقای جنوبی را نیز در دستور کار داریم. همچنین در برنامه داریم که نفت کوره را به کشور‌هایی مانند هند را پیگیری می‌کنیم.

ایران‌زاد ادامه داد: پالایشگاه تهران از نظر گاز ارسالی به مشعل، کمترین مقدار گاز مشعل را دارد. برای پیشگیری از حوادث ناگهانی، وجود مشعل ضروری است. به همین دلیل، ۳۰ میلیون یورو برای بازیابی گاز‌های مشعل سرمایه‌گذاری کردیم که تا ۱۸ ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: سهم تولید پالایشگاه تهران از انرژی کشور ۱۵ درصد بوده و با توجه به رصد بازار، تا ۲۰ سال آینده برق جایگزین بنزین خواهد شد و به همین دلیل نیز به‌سمت پتروپالایش شدن حرکت می‌کنیم.

وی درخصوص پروژه نیروگاه خورشیدی پالایشگاه تهران خاطرنشان کرد: نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی طراحی کردیم و به‌دنبال خرید سهام یک خط تولید پنل‌های خورشیدی هستیم. همچنین تولید باتری و تجهیزات جانبی خودرو‌های برقی را در برنامه داریم. از آنجایی که در دریاچه نمک لیتیوم وجود دارد، در حال اجرای یک طرح مطالعاتی در این زمینه هستیم.

ایران‌زاد افزود: پالایشگاه تهران از ابتدای امسال به‌صورت مستقیم با ظرفیت روزانه ۴۰ تانکر بارگیری LPG را انجام می‌دهد. تولید و فروش LPG در این مجتمع در مسیر تعادل قرار دارد. مجوز فروش نفتای سنگین را نیز اخذ کردیم.

وی درخصوص مسوولیت‌های اجتماعی نیز بیان کرد: در روستای گل‌حصار در مهرماه یک مدرسه ۹ کلاسه پسرانه به نام «شهدای پالایشگاه» افتتاح خواهیم کرد و به‌دنبال این هستیم تا در سال احداث سالی یک یا دو مدرسه در مناطق محروم برای کمک به ارتقای فضای آموزشی داشته باشیم.

مدیرعامل "شتران" با اشاره به توسعه شاخص‌های پدافند غیرعامل و افزایش تولید گفت: در منطقه کهریزک مشکل آب وجود دارد. ۶ دهم درصد آب تهران را پالایشگاه استفاده می‌کند که با اجرای طرح تصفیه پساب تا پایان سال، این مقدار کاهش می‌یابد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده