تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۰۳۵
سرویس خبر : انرژی

شرکت‌های پتروشیمی سبلان و دنا ادغام شدند

شرکت‌های پتروشیمی سبلان و دنا ادغام شدند
‌می‌متالز - دو شرکت پتروشیمی سبلان و دنا با هدف چابک‌سازی، جلوگیری از زیان چند هزار میلیارد تومانی و تسریع روند اجرایی طرح دنا پس از انجام مقدمات و آگهی رسمی ادغام شدند.

به گزارش می‌متالز به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، آیین قدردانی از هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با حضور جواد زارع‌پور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، علی یاری مدیرعامل شرکت انرژی سپهر، معاونان و مدیران هلدینگ پتروفرهنگ برگزار شد.

زارع‌پور در این آیین با قدردانی از حمایت و پشتیبانی مدیرعامل و هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل گروه مالی سپهر و دیگر مدیران و متولیان امر گفت: ادغام شرکت پتروشیمی دنا در شرکت پتروشیمی سبلان از مجموعه‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ با تعامل و همراهی سهامداران انجام شد.

وی این مهم را یک تصمیم و اقدام شجاعانه، راهبردی و اثرگذار در سازماندهی پورتفو و نظام شرکتی هلدینگ پتروفرهنگ برشمرد و افزود: این اقدام به منظور افزایش بهره‌وری شرکت‌ها و صیانت از حقوق صاحبان سهام و منافع به ویژه فرهنگیان، اصلاح ساختار مالی شرکت پتروشیمی سبلان، جلوگیری از بروز زیان چند هزار میلیارد تومانی، فراهم شدن امکان تأمین مالی و تسریع روند ساخت طرح متانول دنا انجام شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ ادامه داد: هم‌افزایی ناشی از این ادغام قبل و پس از بهره‌برداری از طرح دنا به بهبود اهرم‌های مالی، توان نقدینگی و ویژگی‌های فنی منجر خواهد شد و برای ایجاد مزیت مقیاس، شرکت سبلان را در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و بازیگران متانول کشور قرار می‌دهد.

زارع‌پور بیان کرد: این مهم در کنار سیاست‌های تکمیل زنجیره ارزش و دریافت مجوز‌های پایین‌دستی در شرکت پتروشیمی شیمیایی لاوان و شرکت پتروشیمی آریا و اقدام‌های انجام شده برای ارتقای بهره‌وری عملکرد و رشد تولید در این هلدینگ و برنامه‌ریزی برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه سیراف، از جمله مهم‌ترین اقدام‌هایی است که به‌منظور توسعه و بهبود پورتفو و البته افزایش و پایداری درآمد‌های هلدینگ پتروفرهنگ و حداکثرسازی سود انجام شده است.

منبع: شانا

عناوین برگزیده